Sv: 09
rna del 2
Gud vad duktiga ni är!
Så där stabila i formen kan man knappast säga att vi är...
*kl*
Igår var jag och stallkompisen ute och red en ny runda på ett ställe dit jag aldrig har ridit trotts att vi nu har bott här i 7 år.
Men Savant är dö säker i trafiken så att rida över en motortrafikled och sedan vidare på en 70 väg känns inte som ett problem.
Vi mötte även ett gäng på 7-8 st mc knuttar (som dock saktade in för oss) som smattrade som attans, Savant lyfter knappt ens på huvudet.
Men iaf, vi hittade världens finast område att rida i med massor av backar, trädor och klippta breda vånga vägar. Heeeelt fantastiskt fint!!
Vi låg och cantrade rätt så långt i friskt tempo på hemvägen och när sista backen uppför kom så märkte jag att kompisen släppte efter lite på tyglarna på sin häst så jag tänkte att va fan, jag kan släppa honom upp för backen, det lär ju inte bli några problem att få stopp på honom efter den...
Men när Savant märkte att han fick springa upp för backen (jag bara lättade på tyglarna, varken sa något eller tryckte på honom) så fullkomligt exploderade han av mer energi!!
Tar en 5-6 galoppsprång framåt och får upp farten väldigt, hoppar upp i lyften och börjar bralla loss i detta tempot i brant uppförsbacke...

Jag trodde helt ärligt att min tid var kommen för att jag trodde att han skulle snubbla i uppförsbacken och störta rakt ner... Men, till min förvåning så höll han sig på benen! DOCK så gick mina tyglar sönder...

...
Jag tackar gudarna för att jag hade gramanen på så att jag kunde få stopp på honom!! Även om det blir kolosalt fel när man bara drar i gramanen så hade jag inget val. Han har heeelt uppspelt efter att ha fått springa på och braka loss på det där viset..
Jag tyckte att vi red en rejäl runda igång som var fysiskt aktiv för hästarna på 1 timme och 20 min, men Savantisen skrittade hem i världens hundranittio och var inte det minsta trött...
I dag blir det vila och i morgon tömkörning!