Sv: 08rna del 6
Det blide ingen tömkörning iaf. Efter lite påtryckningar på fb om en ridfilm så blev det ridning iaf. Stallägaren ställde upp som kameraman. Men trots det blev det ingen film
Utan istället ställde hon sig och tränade mig och Tara
Eller rättare sagt mig. Då jag inte har haft möjlighet till någon direkt dressyrträning sen jag köpte Tara har min redan kassa högersida blivit ännu sämre. Vilket givetvis visade sig på Tara då hon hela tiden flöt ut mot höger (min dåliga sida)
Efter att hon tröttnade på att tjata om mera stöd på ytter gick hon för att hämta en "ingerrem". Det e en rem som man sätter fast i sadlen. Tillräckligt lång för att ryttaren ska kunna hålla i den samtidigt som man har händerna rätt. Med hjälp av den får man en stadigare hand och en mindre glappande tygel.
Och vilken skillnad det blev sen på Tara. Hon jobbade på riktigt fint
Och hon fick tänka. Red kanske inte mer än 15-20min men det räckte på långa vägar, då hon var riktigt trött.
Fast det bästa kom efter jag hade släppt ut henne i hagen. Hagarna e uppdelade på 3 och går runt varandra. Hage 1 och 3 ligger brevid varandra men dom måste gå genom hage 2. Och just nu har dom tillgång till alla tre.
Hur som helst släppte jag henne i hage 1 och dom andra var i hage 3. Hon brydde sig inte om att hon var "själv" utan betade lugnt en stund för att sen lägga sig ner och sova
Verkar som om hon äntligen har slätt lite på att vara så flockbunden
Och hon bockade inte en endaste gång idag