07'ornas tråd del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 12

En av mina åker till fodervärd på söndag, jag är på väg för att köpa ett gymkort as we speak :D

Du är en elak människa. Fy fy jättefyfy! Stackars lilla Chats som gråter sig till sömns, borta från sin ombonade o LATA tillvaro....! :rofl::rofl::rofl:

Nu är även Elle på en veckas boot-camp. Hade inte hunnit laga släppet som hon förstörde förra veckan och var nervös att hon skulle leva rövare i släppet jag lånat, men de gick bra. Innan avförd fick hon nya skor, skönt att ta av snösulorna nu när leran börjar komma fram. På torsdag åker jag till Skåne då jag hinner se henne ridas 2 dagar innan dess. Hoppas hon sköter sig nu. Hon är pigg som en pelikan. :-)

Känner igen mig, jag vet inte vad folk utan häst gör med sin fritid? När min åkte klättrade jag på väggarna alla dagar jag inte förärats med att rida nån annans häst. Men det gör man ju inte varje dag... nu jobbar jag ju i stallet så jag har fullt upp, och det är rätt skönt. Dessutom jobbar jag ju heltid, men jag blir för rastlös innan/efter jobbet för att "njuta" av att vara hästledig om det är mer än en gång i veckan. Tur jag rider henne mest själv nu så problemet är ur världen. Man tröttnar rätt snabbt på att se ryggen av sin dataspelande sambo de jobbfria och vakna 6 tim dag som man inte är i stallet :grin:

Senast ändrad:

KL

Oj vad ni skriver! Kul med alla filmer och bilder också!

Jag har knappt gjort något med min häst och han har varit lite bortglömd pga av att jag är gravid. Hade jag mått bra så hade jag ju kunnat rida som vanligt men jag har mått extremt illa och knappt kunnat röra mig. Detta stör mig lite eftersom jag inte har några andra krämpor än att jag har legat och spytt i flera månader. Men förhoppningsvis så vänder det så att jag kan börja rida lite igen. Plutten tar det hela med ro och verkar inte tycka att livet som vildhäst är så jobbigt. Lite synd är det väl att vi halkar efter lite utbildningsmässigt men det går ju att ta igen :) Vi ska ju ändå inte tävla Grand Prix ;)
I eftermiddag ska jag iaf försöka att tömköra lite så att vi kan komma igång igen.

Grattis vad roligt! Synd att du mått så dåligt. Jag har inte mått så illa men istället varit extremt trött. Vill också vara mitt vanliga pigga jag igen. Men snart så är vi på g igen !

Grattis till er bägge två! Bäbis, det känns längesen men var ju faktiskt bara 9 år sen senaste!

Tack och Grattis själv! Ja, snart är vi på g igen och det ska bli skönt!

Tack Novali!

Hästen var en riktig piggelin och det märktes verkligen att han tyckte att det var kul att få jobba lite igen! Nu får jag motionera honom lite från marken i några dagar tror jag och sen är det nog bara att hoppa upp! Men oj vad sugen man blev på att rida när solen sken och det är barmark och helt vindstilla. Men jag får väl ta några dagar och få i mig mat så jag orkar med om han skulle börja busa :D

Va kul, grattis. Börjar själv bli sugen på en till men inte av 9 månaders graviditet. Hoppas illamåendet går över.

Tack! Förstår att du blev sugen på att rida, som du sa lite markarbete nu ett par dagar är nog inte fel om han är pigg och busig.

Tack Novali!

Idag red jag ute på ridbanan, gud vad allting är mycket lättare när den fungerar, och den är bra nu!

Red lite öppna och sluta och skänkelvikningar för att mjuka upp henne ordentligt inför morgondagens dressyrträning.

Nej precis! Enda gången han lyckats få av mig var ju i december och då var jag ju också gravid men då var det lite mjukare att ramla av. Så nu när det gått lite längre får jag väl vara ännu lite mer försiktig.

Tack Mackan och Charlotte!

Idag blir det mer tömkörning, lite synd att inte solen lyser lika fint som igår bara.

Tror du har ditt svar här.....

Det tror jag med. Och idag när jag läste en artikel med Jan Brink ang vikten av att ha rätt kombination vad gäller häst och ryttare så kände jag verkligen igen mig. "Om man inte längtar till stallet ska man byta häst". Och precis så är det, jag längtar visserligen ibland men det är bara när hon gått bra dagarna innan och går direkt över till avsmak när hon inte gör det. Det känns så ojämnt.

Men det spelar ju ingen roll hur mkt jag beslutar mig för att det bästa är att sälja, när marknaden är så trög :(

När du nu ändå lägger så mkt pengar på beridare så kanske du ska fundera över att skicka henne till nån annan landsända o försäljningsstall som har bättre snurr på affärerna än du verkar ha? Vissa försäljare som är duktiga har ju ett kontaktnät som en vanlig hobbyryttare inte har.

Grattis till både oxo och sassiball!

Här är det långtråkigt värre. Har hunnit shoppa en massa på internet... Ny handväska från schockemöhle, har man tråkigt så har man! :angel:

Har också fått hem ett sprengerbett och precis beställt ett baucherbett från england.

Mja, fast jag känner inte riktigt att det skulle kännas bra att inte ha kontrollen själv. Jag vet allt om henne sedan födsel och känner uppfödaren mkt väl, det känns som min plikt att göra detta ordentligt. Det har också känts som min plikt att inte ge upp henne eftersom hon känns som en i "familjen", och det är ju därför jag haft kvar henne så pass länge ändå men jag blir ju emellanåt varse om att jag nog aldrig kommer att fixa henne i egen regi och känna mig nöjd. Tyvärr. Det hade varit kul att ha kvar henne i "familjen" hela livet men jag får nog erkänna att jag inte räcker till. Och då vill jag sälja henne på det minst dåliga sättet så att säga.

Just nu betalar jag inte så mkt för beridaren, jag jobbar istället i stallet. Så ekonomiskt känner jag inte att jag lider lika mkt nu som tidigare.

En fråga Marvin, vad fick du för rekommendationer när du tog bort vargtand på chatsi ang ridning med bett? Har för mig att du red rätt länge med hacket. Förra gången jag tog bort en sån var ju för 7 år sen på Grå, den satt löst o åkte bort bara veterinären drog i den. Likadant igår med lilla Svarta, lös vargtand som åkte ut lätt. På Grå vet jag att det var läkt på 3 dgr, red bettlöst ytterligare 2 dgr, han vilade de första 3, o sen märkte jag aldrig mer av det hela.

Jag har också shoppat en del senaste dagarna. Mest förvaring och grejer till själva stallet; foderförvaring (Ikeas kärl för källsortering är helt enkelt bäst till det), tre stycken skåp till tävlingsgrejer och presenning till höet som jag hämtade i veckan för att ha i sommar. Så nu är det ordning och reda i min del av stallet i alla fall. Var på öppningen av nya Hööks-butiken också och kom hem med ett fleecetäcke till gammelstoet och ett shabrak till Q (jag har inte kunnat tvätta på ett tag så nu var jag tvungen att köpa något rent att ha under sadeln på träningen :angel: ). Fick med mig lite småkraft också, en del fick man för att de precis hade öppnat).

Var och hopptränade igår också, det gick nog faktiskt riktigt bra på slutet. På framridningarna är han alltid riktigt fin och övningarna var bra för honom med mycket bommar och trånga avstånd för gymnastiserande. Vi pratade mycket om hans galopp och taktiker för att få honom att utvecklas åt rätt håll och vi är båda överens på den punkten vilket känns väldigt skönt. Har nu haft samma konversation med flera tränare och kommer fram till samma slutsats varje gång, vilket känns bra eftersom det antagligen betyder att det här är det som fungerar bäst med honom. Avslutade med en bana som han gjorde bra och kunde sluta innan han ens var särskilt trött vilket är utveckling åt rätt håll. Särskilt med tanke på att han ska tävla fredag, måndag och onsdag. En P&R dressyr imorgon för att få se ett dressyrstaket innan första tävlingen, en 115 på måndag och en 110 på onsdag. Gillar att åka på flera tävlingar och rida en klass, dels för att det går snabbare när man väl är där och dels för att det är lättare om man inte har med sig hästskötare att bara passa en klass (särskilt om det går så snabbt som i Kungsbacka).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 448
  • Låst
Träning Herregud, 11:e tråden! :eek::D Amazing har nu varit på sitt återbesök för hovledsinflammationen i höger fram och det var tyvärr inte...
86 87 88
Svar
1 756
· Visningar
123 516
Senast: jarnroos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar