Sv: 07
rnas tråd del 9
Idag är jag ledsen över mitt nya stall, jag tycker inte att det fungerar alls.

En av anledningarna att flytta var ju att jag var så låst med mycket schemalagda in- och utsläpp och fodringar vilket gav en del extra mil med bilen.
I nya stallet går det att köpa alla tjänster. På vardagarna. På helgerna är morgonfodring och kvällsfodring schemalagt, men inte in och utsläpp.

Vilket gör att alla (24 hästar i stora stallet, 12 i lilla) åker dit och släpper in och ut sina hästar själva på helgerna. Jag har 1,5 mil enkel resa till stallet, jobbar mycket helger och nätter. De helger jag är ledig skulle jag gärna slippa stiga upp tidigt.
Har paniklöst det från dag till dag, men jag blir jättestressad. Och min häst blir stressad av att vissa hästar får gå ut i hagen på morgonen, men inte alla.
Jag ifrågasatte naturligtvis det här systemet när jag var och tittade på boxplats (och det är ju inte så att det dräller av stallplatser här, hade stått i kö i ett halvår redan) och stallägaren försäkrade mig om att det brukar lösa sig. Jag tycker inte alls att det har löst sig.

Vissa har slagit sig ihop och tar varandras hästar och behöver då bara åka ut en gång per dag. Jag frågade några om jag fick vara med, men det blev tydligen väldigt förvirrat om man var mer än 2 som delade...
Har frågat boxgrannen om de kan hjälpa mig, och de har tagit in henne några gånger, men vill inte ha det fast så att säga. Jag har skrivit på tavlan att jag behöver hjälp men ingen som hört av sig.
Nu går ju min häst i egen hage för tillfället, men ska släppas ihop med 3 andra till helgen. Av 4 hästar i hagen är det bara 2 som ska ha lunchhö?? Den andra hästen som har det nu är ranghög och det finns ingen som tar hennes hö, men Chatsi kommer inte att försvara sitt, hon går undan. Sen undrar jag vad som händer om de andra kommer dit före mig på helgen och tar in sina hästar. Chatsi har inte klarat av bli själv i hagen tidigare, trots hästar i hagen bredvid.
GAH!