Har fö fått ett nytt problem senaste månaderna. Hennes regntäcken i stl 140 har blivit för små

Först trodde jag att det var kompisarna som bet av svansen, men har nu insett att det är täckena som skaver av svansroten??!!
Det åker liksom fram och skaver när hon äter, har aldrig gjort så förr. Jag har en teori om att det är pga att hon är så tjock att hon liksom fyller ut täckena på bredden som gör att de blir för korta. Har faktiskt ingen annan teori om varför detta annars kommit nu. En häst i den här åldern växer ju liksom inte ur saker.
Ser i vilket fall förjäkligt ut, precis som sommarskav

Vet heller inte hur jag ska lösa detta, då hon måste ha täcke dygnet runt. Nu har vi ju haft storm och snöblandat regn i flera dagar. Det är 1-2 täcken på som gäller.
Har suttit och grunnat på om jag ska köpa ett Rambo 0g eller ett Rambo 100g. Blir 140 eftersom det är så pass mkt rymligare än Bucas. Jag gillar att det är nåt foder i, så att ett kallt blött täcke inte ligger direkt på ryggen. Men 100g är ju snart för varmt, dock mkt användbart övriga årstider.
Jag har ju fleecefodrat Bucas Smartex och Bucas Irish 50g redan, men det är ju dessa som är för små. Har även ett ofodrat Horze med halvhals i 145 som ligger bra men jag litar inte riktigt på det när det är mkt nederbörd dygnet runt.
@Jfrelin Tack

Det om hjälperna tror jag bara handlar om oskicklighet från mig dock. En häst känner ju en fluga. Jag tror mest det handlar om vad man lär dom att reagera på, men jag blir liksom yvig i hela mitt kroppsspråk nä jag ska rida såhär. Vilket även gör att hjälperna blir därefter.
Ska rida såhär när tyska tränaren kommer hit nästa vecka, blir jag sågad så vet jag att det är fel. Är hen nöjd är det rätt. Det är iaf en person som aldrig lindar in saker så man vet att det som sägs är ärligheten Amen
Kul att läsa om ditt pass

Jäkla synd att det inte fastnade på film. Jag hade behövt nån förebild