Sv: 07-ornas 16'e tråd!
Skönt att du fått tag på en så tuff medryttare!
Kl
Hemkommen från hoppträningen! Ååh vad det var roligt!
Jag är så glad att jag kunde åka! Queenie var hyperpigg! Jag trodde träningen var en timme, men det var 1,5. Red med tre stora hästar på stora avstånd mellan hindren, men hon är så storgalopperad så det funkade jättebra.
Första halvan red vi mycket dressyrövningar, tempoväxlingar, övergångar och sidvärts. Ponnyn gick så jäkla bra!
Sen var det tre linjer, en med ett galoppsprång mellan och två med tre språng. Den ena linjen blev lite tajt ur sväng och där fick vi klämma in fyra istället. Hon taggade till som tusan när det var dags att hoppa och hon var bara sååå rolig!
Hon tar i så det skriker om det så jag får ta mantag i varje språng.
Avslutade med att sätta ihop alla övningar till en liten lydnadsbana, fick till en riktigt bra runda. Hoppade några språng på ca 90-1m och det kändes så enkelt allting! Jag var galet nervös innan vi började hoppa men det var så roligt!
Jag är väldigt väldigt nöjd! Billigt så det är skamligt, men väldigt bra tränare som framför allt var bra på att både ge ris och ros. Hon tog hela tiden igenom allt vi red från start till mål och gav mycket beröm och samtidigt bra feedback. Jag känner att jag är på rätt väg, jag har tänkt rätt i min ridning. Mera styrketräning och få in bakbenen ordentligt under kroppen. Sätta sig mera på rumpan.
Roligt var också att jag fick mycket beröm för pållan, sånt är alltid kul! Jag ser så otroligt mycket fram emot nästa gång!