Sv: 07-ornas 16'e tråd!
Ang vädret så har vi haft strålande sol hela helgen, dock blåsigt som attan. Idag blåste och regnade det. Imorgon ska det vara vindstilla, sol och kring 10 grader. Men vad hjälper det när man inte kan rida ut
Skrittade 25 min i ridhuset på fm, medryttaren tog en likadan runda på 20 min ikväll. Är så glad att hon engagerar sig trots den urtråkiga ridningen, skönt att min häst för nåt som händer på kvällarna också.
Jag funderade på att strunta i att rida henne nu när hon hållt sig på mattan tack vare den stora hagen. Hon har varit lugn i flera dagar. Men frågan är om det är för att hon faktiskt rids som hon verkar hålla sig okej, eller om det bara beror på hagen...
Hon är ju varm kring hasen på det skadade benet, även om svullnad går ner vid rörelse så känns det inte bra. Förvisso har hon tappat sårskorpor och har några sår som spricker upp hela tiden eftersom det är ett rörligt område, men jag vet inte om det är så enkelt som att det är förklaringen till att hon är varm... Hon är inte halt i skritt, men hon är inte överförtjust i att man rör i det benet kring hasen.
Ridhuset är ju inte hårt underlag, vilket hade känts bättre att skritta henne på. Men om alternativen är lugn och fin i ridhuset eller skuttig ute på hårt underlag så tror jag ändå senan mår bättre i ridhuset.
Är så jäkla frustrerad över situationen så jag bara vill ligga under täcket och grina. Vill verkligen få detta vet.besök gjort så jag iaf får ett utlåtande och nån form av prognos.