Sv: 07-ornas 14:ende tråd
Nu var det ett tag sen jag skrev här, men har följt er!
Vi håller ju på med igångsättningen, Amazing är mestadels ett monster
och vill absolut inte skritta, inte stå still, stegrar och lever rövare i galna bocksprång!
Jag tömkör och sitter på lite om vartannat, beroende på hur spänd hon är. Har blivit mestadels på töm då jag har lättare att hålla ner henne då och slipper alla attacker (oftast, hon får ju spel på töm också!
)
Har testat graman ett par gånger och då kan hon inte resa sig MEN då lägger hon i backen och försöker kasta sig runt, snacka om att inte vilja ta skänkeln!
Så jävla obehagligt när hon backar men sist backade hon (trots att jag släppt tyglarna och bara manade framåt) rätt in i sargen och fick sig en smäll i baken, då var hon lite bättre framåt sen!
Tror att allt blir mycket bättre när vi (förhoppningsvis) får lov att börja trava om ett par veckor, då kan jag ju börja jobba henne mer och trava av henne allt bus!
Vet att det inte är lätt för henne med alla energi och hon vill ju inget annat än jobba, men har blivit lat! Hon är varken rädd eller spänd, hon vill bara hellre mysa ute i lösdriften! (Såklart!!)
Jag jobbar nu på att bli lite tuffare mot henne och börja se henne som den stora kraftfulla häst hon är (som jag gör med alla andra hästar) och inte min lilla bäbis som tyvärr har blivit alldeles för borstkämd under skadetiden!
Hon är dock snäll som ett lamm på marken och blev nyss klippt utan problem, så jag tror inte att det handlar helt om respeklöshet emot mig heller, då hon från marken lyder min minsta vink.
Så, nu är romanen klar!