Intressant att rida med pulsmätare! Det hade jag gärna provat nån gång.
Jag kan knappt tro det, men vi har hunnit vara ute en gång till, PLUS att jag har tömkört en gång!
Var ut på iskall tur en kväll då det både blåste och snöade, men vad gör väl det när hon känns så fin? Tränar mest skritt-halt-skritt då det alltid varit vårt svåraste moment, och peppar peppar så har det funkat jättebra! Jag behövde bara tänka halt så stannade hon, liksom lite fööör fort så jag fick så lov att aktivera skänklarna även IN i halten, har nog aldrig hänt innan.
Klädd för mörkertur!
En anings med päls kanske...
Idag fick hon gå ett pass i töm, med träns på för första gången. Jag förväntade mig dragkamp och stela sidor men det var inte alls så farligt som jag trodde! Hon har som vanligt lite svårare att trampa in under sig med höger bak så det blir lätt att hon tvärar och ställer utåt, men det gick över förvånansvärt snabbt och sen var hon tokfin!

Övergångar i fokus och återigen mest fokus på halterna som brukar vara akilleshälen, men det satt jättebra direkt! Hon skummade riktigt ordentligt så det rann ur munnen bitvis, tydligt jättenöjd över att få jobba!
Som synes kunde jag inte låta bli klippmaskinen idag.

Det for lite päls under magen, mellan frambenen och halsen bara. Myyyycket enklare att spänna gjorden.

Får nog låna lilla maskinen från jobbet och klippa lite under huvet också för det gick knappt att spänna nosgrimman.
Det bästa är ju ändå att jag inte varken sett eller känt nån hälta, och gallan vid kotan går ner varje gång hon rör sig och har blivit mycket mindre bara efter den här veckan!