07-orna, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hamnar gärna lite framåtlutad. Brist på bålmuskler skulle jag tro. Just nu är jag lite less på vårt varannandags väder. Ena dagen är det mjukt och fint i backen och nästa är det stenhårt. Positivt är att vi kan svänga till vänster i galopp igen. :)

IMG_20161211_123600_zpsup2odrdv.jpg

Jag hamnar gärna lite framåtlutad. Brist på bålmuskler skulle jag tro. Just nu är jag lite less på vårt varannandags väder. Ena dagen är det mjukt och fint i backen och nästa är det stenhårt. Positivt är att vi kan svänga till vänster i galopp igen. :)

IMG_20161211_123600_zpsup2odrdv.jpg
Va vit han blivit, fin!

Vi har precis fått vår nya sadel:love: Är så otroligt nöjd med den och peppar peppar verkar det som att det enda som behöver justeras är lite mer stoppning framtill. Så himla skönt att äntligen ha en sadel som inte går i manken. Även om den tippar lite framtill i dagsläget så går den ändå inte i vilket känns helt otroligt. Vanligtvis går dom i manken även om bomvidden är för smala.

Backen är dock stenhård här för tillfället och ingen snö i sikte så det är bara att börja åka till ridhus igen. Hade gärna sluppit de:angel:

För att inte tråden ska dö ut helt kommer här en liten film från nedjoggningen i lördags. Han är så söt och glad just nu. Riktigt rolig att jobba med. Jag ska bara lära mig att rida, är minst sagt ringrostig, men ska ju på kurs nu i mellandagarna (utan C) så det blir nog bättre om ett tag. Är meningen att vi ska börja träna efter nyår...

Ja det var väldigt vad det inte händer mycket i tråden. Har alla gått in i juldvala ;)?

Vi gör inte så mycket spännande. Släpar runt Barb ca 10 minuter om dagen i ridhuset. Ska öka under veckan så vi kommer upp i 20 min till helgen. Har faktiskt skrittat uppsuttet en dag också och hon känns precis som vanligt :).

Det är väl just det att man inte gör så mycket spännande :)
Jag har kommit igång lite efter semestern. Rider mest lösgörande och ska väl ta tag i bytena snart men så såg jag tävlingsterminen och tänkte vi kan lika gärna rida MSV C for ever......

Det är väl just det att man inte gör så mycket spännande :)
Jag har kommit igång lite efter semestern. Rider mest lösgörande och ska väl ta tag i bytena snart men så såg jag tävlingsterminen och tänkte vi kan lika gärna rida MSV C for ever......
Jag ska också rida mest MsvC nästa år. Sen, beroende på hur det går klämmer jag in någon MsvB:2 eller LA:3 för att variera mig. För mig är det verkligen ett lyft att de ska ha den där Cupen. Nu känns det värt att stanna lite längre i klassen även om jag inte tycker att det är så spännande efter 4 år i samma klass. Verkligen ett bra initiativ med den!

@Jfrelin Du får väl satsa på MsvC-cupen? Annars tror jag iofs att bytena kommer lossna för er, nån gång måste hon ju tröttna på att sparka omkring :p. Tycker du det blev någon skillnad efter vattenträningen på henne?

@Fiorano Ingen idé att lära henne byten när det ändå inte finns några tävlingar :p skämt å sido så har jag inte bytt sen jag kom hem. Hon är inte tillräckligt lösgjord. Satte ett helt rent innan jag åkte och den galoppen jag hade då är jag inte i närheten av nu.
Hon är lite låst i ryggen också, tack så mycket all jävla is, så det är också ett problem. Ser annars väldigt fin ut i muskulaturen efter vattenträningen.

Jag lyckades trilla i trappan och dra sönder en muskel under foten som jag fick åka och sy ihop. Såret ligger mellan stortån och fotsulan så ridningen gör inte skönt för tillfället. Vi joggar och myser i skogen:heart

@Fiorano Ingen idé att lära henne byten när det ändå inte finns några tävlingar :p skämt å sido så har jag inte bytt sen jag kom hem. Hon är inte tillräckligt lösgjord. Satte ett helt rent innan jag åkte och den galoppen jag hade då är jag inte i närheten av nu.
Hon är lite låst i ryggen också, tack så mycket all jävla is, så det är också ett problem. Ser annars väldigt fin ut i muskulaturen efter vattenträningen.
Caspian har faktiskt lärt sig byta nu när huvudet fungerar. Det är otroligt vad lite syre kan göra. Ska sägas att jag inte bytt själv. Han har bytt, stort och rent för han vill visa att han kan. Att lära honom byta på hjälpen återstår dock.

Han har också en specialitet att fatta galopp som mitt i ett byte. Det ser jätteokoordinerat ut och händer alltid några gånger när vi tömkör i höger varv. Han tänker att han ska fatta till vänster (starka sidan) men ångrar sig och byter till höger mitt i. Lätt för byten har han ju i alla fall.

Jag lyckades trilla i trappan och dra sönder en muskel under foten som jag fick åka och sy ihop. Såret ligger mellan stortån och fotsulan så ridningen gör inte skönt för tillfället. Vi joggar och myser i skogen:heart
Din stackare! Men då kan du ju passa på och vara prinsessa till jul och bli uppassad istället för att kuta omkring själv....:D

Vi har vintervila. Hade egentligen tänkt efter nyår, men med stenhårt underlag, tufft jobbschema, julbord med jobbet och andra bokade grejer samt bortrest över jul gjorde att jag lät henne vila innan istället. Nu håller jag på att bli tokig av ridabstinens. :banghead:
Har åkt ut och gått promenader med henne då de rörde sig så lite i hagen när det var knöggligt. Passar på att träna bort den där ovanan att gå och såsa, jag blir galen av att behöva släpa runt på henne.

Har kollat på filmklipp från provridningen (1 år sedan nu!) och första tiden hemma. Det har hänt en del i kroppen på henne. Men mest har det nog hänt med mig och min ridning!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Hästen i fråga har ridits mycket sporadiskt i 1-2 år pga personliga skäl. Hon är 21 år i sommar så därav vill jag vara mycket...
Svar
4
· Visningar
491
Senast: sorbifolia
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
449
Senast: Jeps
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
733

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka