Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min tränare upplyste oss på en terrängträning om att det är väldigt svårt att ramla av bakåtFör övrigt så är det som vanligt så att jag bara verkar kunna lära mig av att slå mig?
Fälttävlansinspirerad hoppträning i tisdags och jäklar vad jag fick rida, hon tittade på och var rädd för Alla hinder, även helt vanliga oxrar och räcken. Men när jag då verkligen la manken till och kom NER i sadeln med rejält tramp i stigbygeln och tänker att jag ska vara lite bakom henne så sitter jag ju kvar när hon skruvar och snurrar, stannar och hoppar snett från stillastående och far omkring. Och då börjar hon slappna av och hoppa bättre. Sista rundan på den lilla banan hoppade hon nästan som vanligt.
Just nu känns det väldigt lämpligt att hopptävlingen på lördag är inställd, vi är nog inte riktigt där just nu. La istället in en extra hoppträning för en gästtränare, tänker att det är bra att hoppa ofta (blir ju inte så högt just nu) ett tag så att vi kommer över det här innan terrängträningarna och tävlingssäsongen drar igång.
Det är intressant hur mycket av ridningen som är psykologi. Att tänka att jag ska ha henne "framför mig" har inte hjälpt, då har jag fallit framåt när hon inte har varit det... När jag tänker att jag ska vara "strax bakom henne", så reagerar jag med att räta upp mig när hon börjar bromsa, vilket ju ger ett bättre läge att rida fram ur.
Stort tack till Lucinda Green-clinics på tuben!
Jag såg rundan! Satte på TVn och hon var nästa häst som kom in. Man blir ju stolt en bukehäst liksom.jag har inte skrivit här på ett tag.. min grå har gjort ett par stycken tävlingar sen oktober, Elmia, inomhus SM, paus under vintern och i februari blev det tre tävlingar. Inte riktigt planerat, började i Helsingborg med en 2:a placering i 1.30. Sen till Borås, 3:e placering i 1.40 och 6:e placering i 1.45. Jörgen vann ju Gina Tricot Grand Prix med Agathon S och blev reserv till Göteborg Horse Show, iom att Peder blev sjuk så blev det start. Och då hängde min grå med som andra häst :-) vilken dröm att ha en häst till start i en 5-stjärnig internationell tävling och att det var på Scandinavium!!! Hon hade lite rivningar i varje klass, men det gör inget. Det här var en bra erfarenhet för henne och hon rev inte för att det var för svårt utan pga orutin att gå en så stor tävling. Det var ju hinder överallt typ.. Skötte sig dock jättebra, var inga problem med en så stor arena/publik. Uppstallningen funkade bra.
Nästa tävling blir i Kungsbacka den 10-12/3, då ska hon gå 1.40, 1.45 och 1.50 :-)
Jag såg rundan! Satte på TVn och hon var nästa häst som kom in. Man blir ju stolt en bukehäst liksom.
Sjukt fin! Stort grattis!