Undrar om din kiro är tillika min stallägare, KL?Skulle äntligen få besök av kiropraktor idag till Divan. Har väntat jättelänge.
Kiropraktorn kommer till stallet, ramlar och bryter armen..... hur sjukt är inte det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Undrar om din kiro är tillika min stallägare, KL?Skulle äntligen få besök av kiropraktor idag till Divan. Har väntat jättelänge.
Kiropraktorn kommer till stallet, ramlar och bryter armen..... hur sjukt är inte det?
Yes, hörde sen att det var armbåge ur led, ledband som dragits av med benbit. Så sjukt.Undrar om din kiro är tillika min stallägare, KL?
Japp, återstår att se hur hen håller sig lugn, hen är ju inte direkt personen som sitter lugnt och stilla i soffan en längre tidYes, hörde sen att det var armbåge ur led, ledband som dragits av med benbit. Så sjukt.
Japp! Är bjuden av SAAB och Svenska Ridsportsförbundet. Först lite föreläsningar på Valla och sen clinicNågon här som ska på Kittels clinic på söndag?
Jag ska! Fast lite jobbigt med parkering... kommer bli tvungen att åka bil dit för vi ska flytta vårt dräktiga sto på FM, och jag hinner inte lämna den emellan..Någon här som ska på Kittels clinic på söndag?
Håller med om att clinicen var riktigt bra. Förutom att jag som vanligt frös så var allt . känner mig mkt laddad att åka och rida i dag. Fick liksom inspiration att nöta "tråkiga" saker, typ uppridningar. I tempoväxlingarna ska jag tänka på mormor.Så inspirerad efter clinicen idag. Jag var lite tveksam innan. Tänkte att det blir väl samma som vanligt; jättefina ekipage som man inte kan relatera till som rider svåra rörelser. Något man sett på de flesta clinics man varit på. Har liksom lite svårt att relatera till hur man får bättre passage, hur saxen ska vara och seriebyten eller så rider de på unghästar av en kvalité man bara kan drömma om som aldrig hamnar i framstupa sidoläge eller blir stjärnkikare. Men så blev det inte! Halleluja!
Visst var alla ekipage på MSV B nivå och högre men det var grundridning vi fick se. Hästar som gick på dubblaspår på långsidan, inridningar som var svängiga, hästar som blev korta i formen med dåliga kontakt eller för starka, diagonaler som flöt ut till väggen kort sagt EXAKT de problemen man själv har och även fast man vet att man ska göra tempoväxlingar, vara noggrann hela passet igenom så är det alltid nyttigt att höra och se skillnaden när ryttarna gör rätt.
Fick en riktigt aha upplevelse med en häst som var så lik Divan i ridningen och rörelse att jag verkligen kunde känna hur det kändes för ryttaren. Kul!
Nu blir det mer programdelsridning, tempoväxlingar där jag utnyttjar fler växlar inte bara typ 2 som jag vanligtvis gör och fortsatt jobb med formen.