Red för Martin idag. Hurra!!!
När jag hämtat höger sidan från Kazakstab och slutat dra i höger tygel så gick hon jättefint. Tänk att det ska vara så jävla svårt.
Visst är det lustigt? Man vet ju egentligen, men gör det inte ändå, förrän någon påpekar det uppenbara.
Vi har tränat för Magnus i två dagar. Jag hade planerat att rida henne ordentligt dagen innan, men det var fruset och blev sådär, med följd att hon var rätt tramsig första dagen och hittade farliga saker i väggarna... Mest kom-igång med lydnad, galoppera över bommar på volt och reglera antalet språng (det här ska övas på hemma! 9,5 m och så alternerar man mellan 3 galoppsprång och 2, utan att ändra vägen, bara länga ut och korta ihop galoppen lite, mycket nyttigt). Sen lite småhinder och några större.
Idag var hon som väntat mer ridbar och vi körde en snabb repetition från dagen före och sen lite större och svårare saker. Helt lagom att börja med så här tidigt på året. Fick filmat från sista rundan, då började hon kännas lite trött, vilket ledde till sämre avsprångspunkter och lite korsgalopp, men jag är nöjd med min Ruta. Tränaren var väldigt nöjd med hur hon utvecklats både i markarbetet och i hoppningen och även jag som blivit stadigare. Första gången vi hoppar terräng sedan avfallningen i Udden i oktober.