Idag ska jag träna för nya hopptränaren, hoppast verkligen att det kommer bli bra....!
Känner att jag behöver lite ny input och hjälp nu, då det känns som att vi hamnat i en svacka.

Eller kanske snarare att det är ett par saker som jag inte klarar av att lösa/reda ut, även om mycket annat är bra/bättre.
Var på tävling i lördags, vi gick dubbelnolla och kom första utanför placering i första klassen, men jag hade ingen bra känsla, det kändes mest som flängridning...
I andra klassen bröt jag, därför att Skrullan tappade totalt fokus på mig då det var en annan häst som skrittade i banan samtidigt som vi red - vilket resulterade i at hon sprang brevid ett hinder och hoppade rakt igenom ett annat från närmast stillaståande. Kändes som att det skulle förstöra mer enn det gav att hoppa klart banan vid det läget.
Tänkte skritta ut i skogen i söndags, men det blev tydligen för tråkigt enligt damen, som la till lite roliga moment såsom passage, piaff, caprioler i serier och skolgalopp.... Länge sedan jag haft en så svettig häst efter en skrittrunda...
I vanliga fall gör det mig inget att hon är såhär, men nu känner jag att jag börjar bli lite trött på dessa skolor ovan mark, som verkar ha blivit ett beprovad sätt att komma undan såna jobbiga saker som att stå stilla, ta en ny slinga i skogen, gå iväg från kompisarna, och liknande......
Lite jobbigt med såna ston som man måste vara på bra humör för att rida, men som inte tål att vila mera än 1 dag i taget hellre...!