07:orna, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade helst sluppit klippa så tidigt men eftersom jag skulle bort och det var så varmt plus att hon skulle gå tufft hos tränaren så var jag tvungen. Klippte iofs slarvigt och fult så det kanske är bra att jag måste klippa om :p

@Marvin : vad roligt att du bestämt dig och att det känns så bra :)

Kl

Jag red träning på 07 igen i em. Svettigt satan men hon skötte sig fint och har hunnit rida henne med lite tätare intervaller sista veckorna trots pendlandet och att hinna min egen, eftersom ägaren varit så schysst och levererat henne till mig för träning och att jag sen pendlat ngn extra dag på det för att rida, så lättare givetvis att då hitta rätt bättre . Är lite småkrasslig själv då brorsbarnet 1,5 år som jag umgås med massor börjat på dagis nu i höst och barnbacillerna är inte att leka med ... Vi får väl se hur frisk eller mindre frisk jag är i morgon efter att ändå ridit träning ....;)

@stjarnfrugt Ok, då är det alltså 3 mm jag klippt med nu. Har ju inte ridit henne med den här klippningen än så vet inte om hon kommer svettas mycket, får se helt enkelt. Jag har ju bara använt min Julamaskin till Grand Prix tidigare och henne klippte jag 2-3 ggr om året, den är väl runt 3 år gammal så inte ens 10 klippningar. Det måste vara dåligt.
Hade en Ouster innan (eller hur det stavas) som ska vara lite mer kvalitet och den hade jag nog i minst 10-12 år och slipade aldrig något skär, använde den inte alla år heller iof. Men det blev något elfel på den så den gav jag bort den till kompis som skulle försöka få ordning på den.

Bra att veta att Hööks skär passar :)

Herregud så många klippningar har jag aldrig fått till det med mina skär och jag har en dyyyyr tysk klippmaskin! Slipar skären en gång per år, har dubbla uppsättningar så det är bara ett par som slipas och då har jag helklippt en häst en hel säsong och ofta lånat ut den till två-tre st andra.
Klippte också mina tidigt pga tävlingar och fick klippa om två nallebjörnar i helgen...var så mycket päls att jag blev helt förvånad!

Jag var och tränade igår och är grymt nöjd med resultaten på så kort tid. Är helt övertygad om att vi har rätt tränare nu och jag har väldigt stort förtroende för henne.
Fick jobba med aktiva kortare steg igår. Få ihop och upp honom i fronten och verkligen trampa på med bak.
Jobbigt som attan för mig att va aktiv med ack så nyttigt!
Blev filmad och inser att det ser ut som en helt ny häst på bara två träningar:banana:
Är ju helt underbart med en sadel som passar oss båda och jag slipper ryggontet:up:.

Jag har för övrigt klippt min kille två gånger än så länge och jag klipper alltid med 3mm skär och min blir mer eller mindre aldrig svettig i den längden. Är de inte skitsvårt att få till snygga klippningar med 1mm? De är ju nästan helt naket liksom:angel:

Jag var och tränade igår och är grymt nöjd med resultaten på så kort tid. Är helt övertygad om att vi har rätt tränare nu och jag har väldigt stort förtroende för henne.
Fick jobba med aktiva kortare steg igår. Få ihop och upp honom i fronten och verkligen trampa på med bak.
Jobbigt som attan för mig att va aktiv med ack så nyttigt!
Blev filmad och inser att det ser ut som en helt ny häst på bara två träningar:banana:
Är ju helt underbart med en sadel som passar oss båda och jag slipper ryggontet:up:.

Jag har för övrigt klippt min kille två gånger än så länge och jag klipper alltid med 3mm skär och min blir mer eller mindre aldrig svettig i den längden. Är de inte skitsvårt att få till snygga klippningar med 1mm? De är ju nästan helt naket liksom:angel:
Jo det är mycket enklare med 3 mm tyckte jag, synd att jag inte testat de skären tidigare.

Jag har sett filmen och det ser superbra ut!:bump: Sån himla skillnad att man knappt tror det är sant. Min tränare är bara bäst!:love:

Tack, vad bra! Jag köpte min 07-a i våras med, här är en bild på henne:

1c9939f6-46c7-42d8-b5e2-6de1d25525b4.jpg

Hilischa heter hon, eller Hilly til vardags (aka Propell/Skrullan...)

Hon är en dansk import, och blev inriden som 6-åring, kunde inte mycket utöver att hoppa hinder då hon kom till mig, och var ganska stressad och tunn.
Så vi har jobbat mycket på grundrining. Har haft lite problem med att hitta sadel åt henne då jag tyvärr blev lurad av en sadelutprovare, men nu har jag precis köpt en ny som hon verkar gilla. Och i söndags fick vi våran första placering tillsammans i 1,05-hoppning, vilket kändes super! :)

Så nu hoppast jag att det fortsätter åt rätt håll - min hopptränare har varit lite uppgiven ibland, men min dressyrtränare är världens mest positiva och har backat upp mig även fast hon har varit rädd för att jag ska ramla av på dressyrträningarna ganska ofta.... :p Kan lägga ut film lite senare om ni vill se?

Tack, vad bra! Jag köpte min 07-a i våras med, här är en bild på henne:

1c9939f6-46c7-42d8-b5e2-6de1d25525b4.jpg

Hilischa heter hon, eller Hilly til vardags (aka Propell/Skrullan...)

Hon är en dansk import, och blev inriden som 6-åring, kunde inte mycket utöver att hoppa hinder då hon kom till mig, och var ganska stressad och tunn.
Så vi har jobbat mycket på grundrining. Har haft lite problem med att hitta sadel åt henne då jag tyvärr blev lurad av en sadelutprovare, men nu har jag precis köpt en ny som hon verkar gilla. Och i söndags fick vi våran första placering tillsammans i 1,05-hoppning, vilket kändes super! :)

Så nu hoppast jag att det fortsätter åt rätt håll - min hopptränare har varit lite uppgiven ibland, men min dressyrtränare är världens mest positiva och har backat upp mig även fast hon har varit rädd för att jag ska ramla av på dressyrträningarna ganska ofta.... :p Kan lägga ut film lite senare om ni vill se?
Självklart vill vi se film. Hon är verkligen söt :) välkomna!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka