Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vård
Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel
Foder & Strö
vad bör man ge en häst som ska öka i vikt för kfraftfoder?
just nu får hon lusern. har även hört om linfrökaka men aldrig testat. någon...
Foder & Strö
Undrar bara om nån har koll på hur mycket följande väger:
1 dl lucern(pelleterat)
1 dl soja
1 dl foderjäst
1 dl havre
1 dl betfor(torrvikt)
Foder & Strö
Hittat en annons med detta hö(silage?)
Näringsvärde/kg
Energi: 7,5 Mj
Råprotein: 90 g
Smb, häst: 65 g
Ca: 2,2 g
P: 1,9 g
Magnesium: 1,2...
Foder & Strö
Det har varit en hel del snack om foderanalyser och fodermängder här. Visst, det är ju en fodersida ;), men jag tycker att det är trist...
Foder & Strö
Har läst på ordentligt om det här med foder. Läst Ninas fodersida, freefarm, böcker osv. Från att ha varit totalt okunnig tycker jag att...
Foder & Strö
Info om min häst: Halvblodssto, 8 år, straxt över 170 cm hög, väger nästan 700 kg (hon är STOR!) Medelhård träning. Tränas ordentligt så...
Hästnyheter En ny forskning på Sveriges lantbruksuniversitet uppmuntrar till bettlös ridning och menar att detta kan bidra till hästens välfärd. Men...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.