• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare jessicaaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 926
J

jessicaaa

är det någon skillnad på MJ innehållet i olika oljor? är det nån mening med att köpa krafft's (dyra)energiolja istället för 'vanlig' olja, när jag ger olja endast för att balansera protein/energikvoten? :confused:

Vissa oljor är bättre sammansatta än andra. De i matbutiken har ibland tillsatser ex konserveringsmedl. Kolla så att oljan är helt ren!
Rapsolja, kallpressad är bra! Själv ger jag linfröolja, kallpressad till mina. Ca 1-2 dl per dag. Kostar 90 kronor för 5 liter.
Forans Carron oil är till hälften linfröolja, andra hälften vatten... Rekommenderar 30-60 ml per dag. Pris ca 90 kronor för en liter. Mycket pengar för vatten...

Ulrika :banana:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
776
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 689
Senast: IngelaH
·
Trädgård & Växter Jag har en fråga som jag väljer att ställa här istället för i palettsbladstråden. När man driver upp palettblad från frö finns två...
Svar
6
· Visningar
971
Senast: Fruentimber
·
Foder & Strö Hej! Vår ponny står i sjukhage och kommer troligen göra så hela sommaren tyvärr. Samtidigt har vår leverantör av hösilage (gemensamt...
Svar
11
· Visningar
1 998
Senast: Jeslin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka