Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö fick ni samma värden det här året som förra? Givet att man tar från samma åker och ungefär vid samma tidpunkt. Kommer inte få analysen...
Svar
10
· Visningar
1 147
Senast: alpha
·
G
Foder & Strö När jag försöker räkna ut foderstater till mina hästar! :confused: Jag är inte superduktig på siffror, men även med miniräknare blir...
Svar
9
· Visningar
1 289
Hästvård Igår när jag red och började trava så hostade Amira ett par gånger. Jag blev lite orolig eftersom hon aldrig har hostat förut. (eller...
Svar
15
· Visningar
1 771
Senast: Evergreen
·
T
Hästvård Ville bara skriva några tips, om hur man kan få en häst fin i pälsen... 1. Borsta bara bort leran innan du rider, rykta noggrant efter...
Svar
11
· Visningar
3 700
Senast: Tican
·
B
Foder & Strö Har problem med att en av mina hästar sorterar ut sina mineraler ur kraftfodergivan. Han ska ha 100 gram Miner Röd och det är...
2
Svar
23
· Visningar
2 305
Senast: martha
·
B
Foder & Strö Jag har problem med att få upp fosfor halten i mina foderstater, varken mitt hö eller muslin innehåller särskilt mkt fosfor tyvärr...
Svar
6
· Visningar
8 404
B
Hästvård Hejsan vi är två tjejer som skriver och forskar om transportsjukan och det finns ju inte så mycket information om detta så har du...
Svar
1
· Visningar
849
Foder & Strö Vilka är de mest proteinrika fodermedlen?
Svar
8
· Visningar
1 574
Senast: lil-sis
·
T
Hästvård Här kommer ytterligare en tråd om avmaskning. Jag har sökt på tidigare trådar men haft svårt att konkret hitta svar på mina frågor...
Svar
4
· Visningar
1 171
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Hej! Har nu troligen hittat hösilage till mitt kräsna arabsto. Men det är storbalar som rullas upp & plastas om i småbalar. Försäljaren...
Svar
2
· Visningar
983
Senast: Arabis
·
T
Foder & Strö Hippo\'s drive! Hallooo! Var i hästaffären igår, och upptäckte att Hippofoder har nån drive med gratis smakprov, elfte säcken gratis...
Svar
11
· Visningar
1 138
Senast: Cowabunga
·
Hästvård Jag hade ut veterinären för några veckor sedan som konstaterade att mitt tvååriga minishetlandssto har vätska (gallor) i bakknäna. Fick...
Svar
3
· Visningar
2 282
Senast: Inelin
·
L
Foder & Strö hur många kilo hö ger ni era hästar?skriv gärna vad för häst också. Lite roligt att veta och jämföra
Svar
13
· Visningar
1 245
Senast: Apollo
·
L
Foder & Strö Hej! Min arab har gått på bete och gör det fortfarande.. nu är betet rätt näringsfattigt. Hela juni va han fin i hullet och musklerna va...
Svar
8
· Visningar
1 153
Senast: Lydia
·
A
Hästvård Är det någon som vet om det endast är Hingstar och då även valackar som får vargtänder??? Denna upplysning fick jag när jag skulle köpa...
Svar
17
· Visningar
2 579
Senast: palle
·
A
Foder & Strö Min fasters häst går bara i hagen med föl vid sidan och dräktig på nytt...Hon är aldrig riden eller ens så mycket gjord med...
Svar
12
· Visningar
1 901
Senast: Nina83
·
F
Hästvård Har ni era hästar ute dygnet runt fortfarande? När tycker ni att det är rimligt att ta in dem?
2
Svar
32
· Visningar
2 423
Foder & Strö Många har haft problem med att räkna ut formeln för hästens energibehov i MJ med anledning av att de inte har en miniräknare som klarar...
Svar
5
· Visningar
14 775
Hästvård Jag köpte världens snällaste finaste å underbaraste islandssto tillsammans med mamma för exakt ett år sedan. Hon var väl mest mammas...
Svar
5
· Visningar
1 329
Senast: Tican
·
L
Foder & Strö Vem var det som hade den där superbra örtsidan? :confused: Som ligger typ spray el liknande, men är borttagen nu. Känns lite taskigt, nu...
Svar
2
· Visningar
1 024
Senast: Little_Chance
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka