Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Jag har bara en fråga om när det är bäst att vaccinera mot botulism?? :confused:
Svar
4
· Visningar
685
Senast: Nafayette
·
Hästvård Min ena häst har skadat sitt öga i hagen. Det högra ögat är alldelses grått och ögonvitan är röd, hon är svullen runt om men håller ögat...
Svar
17
· Visningar
11 492
Senast: Inte_Ung
·
S
Hästvård Varför använder man det igentligen?
Svar
3
· Visningar
733
Senast: beapea
·
R
Hästvård Hur bör en häst med kostaterad spatt ridas/tränas? Syns endast på röntgen, ingen hälta eller stelhet. :confused:
Svar
14
· Visningar
1 872
Senast: GUSTUR
·
A
Hästvård Hur många av er har tempat era hästar så att ni vet vad normal kroppstemperatur är?
2
Svar
25
· Visningar
1 833
Senast: Filou
·
G
Hästvård Vad finns det för tips och trix för att hålla skimmeln vit och fin och hur tar man bort fläckar på ett bra sätt??? Har precis skaffat en...
Svar
12
· Visningar
949
Senast: explosiv
·
Hästvård Pållen har markerat till och från sedan i våras men inte längre stunder. Drog av sig en sko i somras och överbalastade (antagligen)...
Svar
15
· Visningar
1 035
Senast: mirage
·
M
Hästvård Hur vanligt är det att gamla hästar sliter ner tänderna så att de har svårt att få i sig den man de behöver? Känner en häst som är...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: absolut
·
Foder & Strö Såg till min fasa idag att hästen gått ner i vikt..och börjar såklart kolla foderstataen. Han får nu: 6,5kg hö 500g lusern 300g betfor...
Svar
16
· Visningar
1 008
Senast: Monster
·
Hästvård Skulle ha fixat stelkrampssprutan före feb. Det var då 3 år sen senaste. Men glömde så klart..! Har redan gjort om grundvacc. och hoppas...
Svar
4
· Visningar
683
Senast: miss_kala
·
B
Foder & Strö Vad räknas luzern som? grov eller kraft foder? kan jag ge pållan det innan jag rider eller minst 1 timme innan som vanligt kaftfoder...
Svar
15
· Visningar
1 170
Senast: maja300
·
Hästvård Har en häst som har varit lite halt till och från i ca en månad, han är även svullen och varm ibland, vissa dagar är han mer svullen och...
Svar
10
· Visningar
871
Senast: Lilltufsan
·
J
Foder & Strö Angående örter och andra prepparat som innehåller örter. Kan man ge dom regelbundet med andra ort varje dag resten av hästens liv? Eller...
Svar
5
· Visningar
711
Senast: CosmicQueen
·
Foder & Strö Jag har börjat ge mitt högdräktiga sto foderjäst eftersom hon ser rent för jäklig ut i pälsen.Risig och torr och lite mjällig ,dessutom...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: skjona
·
S
Foder & Strö Min häst älskar frukt spec apelsiner, men hur ofta kan jag ge honom? Han äter nästan all frukt jag provat å de kan väl inte vara...
Svar
5
· Visningar
1 118
Senast: ch791022
·
Foder & Strö Som jag räknade nu fick jag att 8.5 kg hö med Ts =84% gav 7.14 kg (mat??). Om jag då använder ett hösilage som har Ts = 64% (låter det...
Svar
4
· Visningar
1 328
Senast: Mynta2
·
S
Hästvård hur mätte man för att ta reda på hästens vikt med ett måttband?? var det där sadeljorden ska sitta??? var det någon annanstans oxå??
Svar
6
· Visningar
747
Senast: Issa
·
Hästvård Jag upptäckte just att vi glömt vaccinera kusen i tid. Nån som vet hur det fungerar, måste man ta flera sprutor när man passerat...
Svar
5
· Visningar
804
Senast: mimmipigg
·
N
Hästvård Vad går veterinären egentlingen igenom vid en vet. besiktning? eller borde gå igenom iaf. Undrar eftersom vi ska göra vet. bes. på...
Svar
2
· Visningar
640
Senast: Nitra
·
D
Foder & Strö Jag vet inte om det här är rätta forumet men jag har en liten fråga. Vi ska bygga en till hage att ha nu i sommar. Det växte korn där...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Dragonfruit_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII