Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård låg å funderade i natt på ifall en häst är halt, syns det mer då ifall nån sitter på den än att den är fri från saker på ryggen?
Svar
1
· Visningar
685
Senast: ch791022
·
S
Foder & Strö Frågor om linfrö som jag hoppas att någon kan svara på: 1. var köper man linfrö (nu menar jag inte pellets utan sådana man kokar) 2. Hur...
Svar
9
· Visningar
1 103
Senast: ch791022
·
D
Hästvård Om man ska göra eget koksalt att tävtt sår med hur mycket vatten resp. salt ska man ha?
Svar
5
· Visningar
1 110
Senast: millaj
·
D
Hästvård Nu har det hänt igen för tredje gången på en och en halv månad. Vi var ute och red och helt plötsligt säger min medryttare att Dean...
Svar
12
· Visningar
1 094
Senast: Colombia_Girl
·
Hästvård Jag behöver alla era tips för att få ut AllA gula och gröna fläckar! Dessutom har min häst (en Tinker) hovskägg och är håröm...
Svar
14
· Visningar
1 999
J
Foder & Strö Mitt taniga vbl som jag äntligen börjat skymta fett bland revbenen på har sakta börjat äta mindre å mindre hö per dag. Hon har (i...
Svar
1
· Visningar
618
Senast: YorkWann
·
O
Foder & Strö Vilket underhållsbehov MJ får ni fram på en unghäst 34 månader (3 år), kommer väl bli 165-168 ca 650 kg. Skulle behöva gå upp lite...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Ngn som vet om granngården har pelleterad Miner Vit? De andra, Röd, Blå & ´Grön, vet jag finns pelleterad, men har ej sett den Vita. Ngn...
Svar
9
· Visningar
1 016
Senast: Colombia_Girl
·
A
Hästvård Av någon anledning ringer det en liten varningsklocka när jag funderar över huruvida man ska ha liniment ute eller inte... Frågan är om...
Svar
16
· Visningar
1 531
Senast: Axelle
·
M
Foder & Strö Hejsan! Har sedan länge fodrat med "vanlig" betfor, men nu råkat köpa pelleterad betfor. Nu undrar jag om det finns någon som vet...
Svar
3
· Visningar
934
Senast: mirage
·
M
Hästvård Så har det hänt, min shettis har fått fång. Har henne utlånad på foder som sällskap och hon har lyckats få fång, vi kan inte bli kloka...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: asa_gasa
·
Hästvård Vad kan dom få för reaktioner? Symtom? Feber? Har en häst i stallet som min står i som fick vaccin i torsdags o som inte verkar må...
Svar
7
· Visningar
3 966
Senast: Bounce
·
D
Hästvård Min tvååring har flera gånger den senaste tiden rullat fast sig i boxen. Varför förstår jag inte. Det dumma är att boxväggarna är klädda...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: pialotta
·
Hästvård PG-beslag, rör sig inte bra m.m. Råd & tankar sökes.. Fick inte riktigt ihop någon bra rubrik, men det gäller valacken. Han fick ju på...
2
Svar
33
· Visningar
2 701
Hästvård Det här ideliga regnandet gör ju att hur mycket jag än flyttar runt Visions lilla hage så blir det alldeles söndertrampat och geggigt...
2
Svar
27
· Visningar
2 728
Hästvård Foderhästen har ont i ryggen. Han har knölar på vänstersida om ryggraden, kanske 6-8 stycken. Kan det vara hårsäcksinflamation? Hur får...
Svar
18
· Visningar
1 799
Senast: domino
·
Hästvård De hade något djurprogram från en klinik i USA. De visade en ganska intressant sak därifrån. Om en häst bryter ett ben är ju det...
Svar
16
· Visningar
1 206
Senast: kopparberg
·
C
Hästvård När jag tog in hästarna tidigare ikväll upptäckte jag att den ene hade en ganska tjock (ca 1/2 cm tjock) sticka rakt in i strålen från...
Svar
5
· Visningar
963
Senast: elodtgg
·
L
Hästvård I en vecka.. Men inte det minsta halt.. Svullnaden är över kotleden & uppåt.. Jag har ridit normalt i några dar men nu skrittar jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 753
Senast: lenizen
·
S
Hästvård Min häst har varit skadad i typ två veckor nu. Troligtvis gick han omkull i hagen och fick ett stort och otäckt sår på höger has bak...
Svar
4
· Visningar
836
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross