Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård ...tror ni att det kan vara en bra idé? min häst drabbades ju av lymfangit i mitten av januari. hela benet svullnade upp till nästan...
Svar
9
· Visningar
1 500
Senast: ako
·
J
Foder & Strö Är det någon som provat Hilton Seaweed & rosehips till sin häst? Eller några andra örtblandningar? Syntes det någon skillnad på hovarna... 2
Svar
25
· Visningar
2 208
Hästvård Jag skrev en tråd för nåt tag sen om att vår treåring fått löss. Det är behandlat, med switch, och lössen verkar ha dött knall och fall...
Svar
15
· Visningar
2 161
Senast: Cattis_E
·
P
Hästvård Hej! Jag har precis fått reda på att min häst har en hovbensfraktur på höger fram. Är det någon som har erfarenhet av det?? Tacksam för...
Svar
4
· Visningar
2 132
Senast: ameo
·
N
Foder & Strö Vad är lagom för en D-ponny som tränas och tävlas ganska mkt??. :confused:
Svar
4
· Visningar
710
Senast: Nobell
·
G
Foder & Strö nån som hört om nåt foder som innehåller både betfor,melass,korn,havre alla mineraler,vitaminer samt avmskningsmedel? Hörde om dte...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: Gilan
·
P
Hästvård Hur gör ni nu när det är mellanväder. Han ska skos på torsdag. Ska jag brodda då eller vad tycker ni? Kanske bara gräsbroddar??
Svar
11
· Visningar
905
Senast: unki
·
Hästvård Är det någon som vet hur stora "13.3 hand - 15.3 hand horses" är?
Svar
2
· Visningar
978
Senast: hästmyran
·
T
Hästvård Jag köpte en ny häst i början på december från ett ställe som heter xxxxx. Och jag började rida henne och så, först hemma i paddocken...
Svar
15
· Visningar
1 197
Senast: Tina_86
·
Foder & Strö hur mycket drar ni ner på fodret när er häst ska vila?
Svar
13
· Visningar
1 095
P
Hästvård Snart är det dags för avmaskningsperiod igen. I stallet hade vi diskussion igår om hagmockning etc. Vi hade alla olika syn på det hela...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: ang
·
B
Hästvård låg å funderade i natt på ifall en häst är halt, syns det mer då ifall nån sitter på den än att den är fri från saker på ryggen?
Svar
1
· Visningar
685
Senast: ch791022
·
S
Foder & Strö Frågor om linfrö som jag hoppas att någon kan svara på: 1. var köper man linfrö (nu menar jag inte pellets utan sådana man kokar) 2. Hur...
Svar
9
· Visningar
1 105
Senast: ch791022
·
D
Hästvård Om man ska göra eget koksalt att tävtt sår med hur mycket vatten resp. salt ska man ha?
Svar
5
· Visningar
1 112
Senast: millaj
·
D
Hästvård Nu har det hänt igen för tredje gången på en och en halv månad. Vi var ute och red och helt plötsligt säger min medryttare att Dean...
Svar
12
· Visningar
1 096
Senast: Colombia_Girl
·
Hästvård Jag behöver alla era tips för att få ut AllA gula och gröna fläckar! Dessutom har min häst (en Tinker) hovskägg och är håröm...
Svar
14
· Visningar
2 004
J
Foder & Strö Mitt taniga vbl som jag äntligen börjat skymta fett bland revbenen på har sakta börjat äta mindre å mindre hö per dag. Hon har (i...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: YorkWann
·
O
Foder & Strö Vilket underhållsbehov MJ får ni fram på en unghäst 34 månader (3 år), kommer väl bli 165-168 ca 650 kg. Skulle behöva gå upp lite...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Ngn som vet om granngården har pelleterad Miner Vit? De andra, Röd, Blå & ´Grön, vet jag finns pelleterad, men har ej sett den Vita. Ngn...
Svar
9
· Visningar
1 017
Senast: Colombia_Girl
·
A
Hästvård Av någon anledning ringer det en liten varningsklocka när jag funderar över huruvida man ska ha liniment ute eller inte... Frågan är om...
Svar
16
· Visningar
1 538
Senast: Axelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka