Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Hade min hovslagare ute idag för att verka min shettis. När han började på ena framhoven syntes en liten rosaröd rand en bit in i hoven...
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: Itchie
·
Foder & Strö Är inte så hemma på det, men hur vanligt är det? Pållen är 19 och jag är därför överkänslig när det gäller hans ben, nu när det precis...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: Zeli
·
Hästvård Pållen tappade en sko i tisdags och i onsdags när hovslagaren kom och slog på skon igen var pållen rejält svullen över senan på det...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: ylvalill
·
Z
Foder & Strö Idag i stallet diskuterades det hett kring ämnet foder. Om vilken fodertillverkare som var bäst osv. Det som diskuterades mest va vilket...
Svar
4
· Visningar
968
Hästvård Efter tio år med en gammal hopphäst har jag blivit rätt så paranoid vad gäller hästben och skador, och jag kan se en svullnad på 20...
Svar
10
· Visningar
2 092
Senast: kopparberg
·
Foder & Strö Är det någon som kan berätta lite om fördelarna med Kraffts müsli jämfört med att ge korn? Jag tycker det är svårt att ha kontroll över...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: Iddefixen
·
P
Foder & Strö Fick anaysen på hö't och ensilaget idag, hästarna får 50/50, totalt 10kg per dag. Jag var tvungen att fota an analysen, då den hade...
Svar
2
· Visningar
602
Senast: popeye
·
F
Hästvård Min häst har fått ganska så torra hovar på sistone. Funderar på att ställa ner hovarna i spann med vatten, alternativt att spola hovarna...
Svar
10
· Visningar
2 929
Senast: angelaL
·
Hästvård Vänder lite på min tidigare fråga. Min ponny har varit lite till-och från-halt i ena fram i två veckor. Först var hovslagaren säker på...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: älgen
·
Foder & Strö Kan man påverka brunsten (humörsvängningarna :) ) med vissa tillskott? tex vitaminer (B-vitamin???) eller några mineraler som ger en...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: Moppa123
·
Hästvård När min pålla fick domosedan på ATG för drygt ett år sedan så blev hon väldigt flåsig, hon bukandades väldigt fort och hetsigt och det...
Svar
7
· Visningar
2 863
Senast: Lydia
·
M
Hästvård Jag undrar om det är någon här som känner till en produkt. Det är ett enzym som man ska strö ut i bädden i boxen som gör att det inte...
Svar
1
· Visningar
819
Senast: Lydia
·
E
Hästvård Hur räknar man ut pållens vikt på ett enkelt sätt?
Svar
12
· Visningar
1 063
Hästvård har kört med Blue lotion nu sen i Februari, och jag tycker det funkar bra, men nu är det nästan slut och jag vill prova något nytt. :)...
Svar
9
· Visningar
941
Senast: Evergreen
·
A
Hästvård Det såg jag i dag, vita cirkelrunda skorviga fläckar i samtliga hästars öron. (3 st) Ägaren till hästarna är allergisk mot veterinärer...
Svar
4
· Visningar
2 276
L
Hästvård Japp nu blev Ludde skodd med kilar bak. Någon som har erfarenheter eller kunskap av/om detta? Biverkningar? Benställningen ändras ju...
Svar
6
· Visningar
1 123
Senast: sanwan
·
A
Hästvård Gul/orange sekret i slidan på stoet vid brunst, är detta normalt? Hade samma sak på samma sto förra året och vet tog då ett odlingsprov...
Svar
2
· Visningar
1 440
Senast: AnetteJT
·
Z
Hästvård Kan det vara så att hästar är känsliga mot får och höns? Jag hörde det nämnligen idag,men jag har aldrig hör det förut. För ca 2månader...
Svar
11
· Visningar
1 013
Senast: zana
·
Hästvård Hur tar ni bort fästingar? Och med vad? Förra året använde jag som vanligt naglarna men de äckliga krypen är ju så lätta att mosa...
Svar
11
· Visningar
1 253
Senast: Mjuff
·
Hästvård Har pålle dragit på sig. Behandling? Jag har fått tips om kopparsulfat på strålen och klorin(10%) på bärranden, men det känns inte som...
Svar
12
· Visningar
4 845
Senast: Huntress
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka