Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Min häst har fått några konstiga små "plitor" i pälsen som tycks sprida sig över kroppen. Konstigt nog är det ännu nästan bara på ena...
Svar
6
· Visningar
1 087
Senast: r_v
·
K
Hästvård Jag har ett sto som just nu brunstar jätte mycket.. Hör till månaden, men jag tänkte höra med er: Igår kväll så hade vi ridit och då när...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: Kurant
·
N
Foder & Strö jag drömde något konstigt inatt. jag drömde att jag uppfann/tillverkade en regntät höpåse,som man hänger i ett träd och som bara har...
Svar
1
· Visningar
873
Senast: Ewa
·
Hästvård Var på kliniken idag med Carmenzita för en två-veckors knepig hälta. Scenario: Brallade i hagen en kväll, dagen efter halt,trodde att...
Svar
12
· Visningar
1 144
M
Foder & Strö Hej! Ska sätta igång min flikka *tävlingshäst* mera nu, precis börjat intervall arbeta efter en lugn vinter.. Tänkte kompencera med att...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: Manatee
·
Hästvård Något särskilt sätt man kan träna dessa muskler och få dem smidiga? Jag har kollat stretchschemat och ska börja stretcha dessa...
Svar
2
· Visningar
1 477
Senast: psychogrrl
·
H
Foder & Strö vad ger ni för foder till era åringar när de går på bete? jag har ett väldigt stort bete med mkt mat!! det är halvblod behövs det...
Svar
15
· Visningar
1 003
Senast: Francess
·
P
Hästvård En kompis provred en häst som haft det ganska nyligen. Någon som har erfarenhet av detta? Peppar
Svar
2
· Visningar
1 169
Senast: Peppar
·
J
Hästvård har lite frågor om linimentsorter.. vad finns det för bra? värmande, eller är det kylande? vilket är bäst innan träning? vilket är...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: Tarja
·
M
Foder & Strö Är det nån som har kläm på hur länge inplastad hösilage håller sig? Har massor med buntar kvar sen fjolårets skörd. Det är fortfarande...
Svar
4
· Visningar
1 244
Senast: Salonikel
·
Foder & Strö Mamma var snäll och köpte nya mineraler, andvänder i vanbliga fall kraffts miner blå (pelleterade), men hon köpte "miner röd" för...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag har fått förfrågan från en tjej i stallet om foder och foderstat till hennes häst. Jag har räknat och fått till det, men nu undrar...
Svar
4
· Visningar
766
Senast: Jessica
·
S
Hästvård Givetvis på en helg också! Mitt sto (ej dräktig) var tjock framför juvret igår morse i "kanalen" och det var väldigt stort, ej varmt och...
Svar
4
· Visningar
1 524
Senast: Cyllene
·
P
Hästvård Mitt gamla halvblod vill inget längre. Sen tre veckor tillbaka vill han inte lyfta huvudet för att gå i form, han vill inte galoppera...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 041
Senast: Grazia
·
Hästvård Är det någon som vet ngt om löss?? Min åring har kliat av sej päls på halsen och huvudet, pratade med veterinären han sa att det...
Svar
16
· Visningar
1 285
J
Hästvård Var på kliniken den 26 Februari tidigare i år. Gjorde böjprov med minimala reaktioner och på rullbandet var allt frid och fröjd. Jag...
Svar
13
· Visningar
7 042
Senast: Ewa
·
K
Foder & Strö Ponnyn är åter igen halvlös i magen och fiser en del. Han äter bra och är pigg, men han blir med jämna mellanrum dålig i magen. Jag har...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: mirjada
·
D
Hästvård Har någon nån häst som haft det? Vad kan man göra åt det? Inte så mkt vad jag har fått uppfattning av. Våran häst kan ha det, vi får se...
Svar
2
· Visningar
1 879
Senast: Dragonfruit_
·
K
Hästvård Det har jag funderat på, då jag har 24 hästar att rykta.. kanske använda 1-2ggr i veckan..Har ni provat det?
Svar
12
· Visningar
3 158
Senast: snofflan
·
S
Hästvård Jag har en liten fundering över vaccinationen. Min häst ska vaccineras i dag mot hästinfluensa. Det är första sprutan för grundvaccinet...
Svar
3
· Visningar
715
Senast: Weine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka