Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Hejsan goe bukefalosare. Jag har en fråga om min häst. Rider på banan kanske i 20min med mest skritt och trav, men hon arbetar. och hon...
Svar
14
· Visningar
1 500
Senast: Bucus
·
Hästvård Ska vaccinera min häst imorgon. Det vanliga vaccinet mot hästinfluensan, och mot botulism. Men jag kommer inte ihåg hur man ska göra...
Svar
7
· Visningar
1 119
Senast: Saigon
·
Hästvård Har nu hittat en väldigt trevlig häst som varit i min ägo i snart 3 veckor. Problemet är att han varje morgon lyckas samla all halm i...
Svar
9
· Visningar
2 095
Senast: Milosari
·
M
Hästvård hej Kan någon hjälpa mig med några ord på engelska el tyska. jag skall skicka en förklaring på vad som skall rönkas på mina ny hästar...
Svar
9
· Visningar
7 995
Senast: Gulig
·
W
Hästvård Hur tidigt skor ni andra era små unghästar?
Svar
13
· Visningar
1 216
Hästvård Jag undrar vad öveben är Min vet kollade mitt föl Han hade en svullnad underknät insida. Ummade lite men ingen hälta. Han sa att han...
Svar
1
· Visningar
892
Senast: Freyr
·
Q
Hästvård 1. Min hyrhästs ägare tycker inte att hon ska ha täcke på sig över vintern! Hon är en ponny, 13år, och inte rakad. Är detta fel eller...
Svar
5
· Visningar
1 155
Senast: Fifi
·
Hästvård Jag umgås med mina pållar varje dag ute i hagen. Utfodrar med grov oh kraftfoder och kollar igenom så inga skador eller hältor finns...
Svar
5
· Visningar
1 448
Senast: Boj
·
Hästvård Jag har två ston varav den ena alltid har haft mycket stora urinmängder, man ser väldig skillnad på dem. Kissestoets box får jag tömma...
Svar
1
· Visningar
1 755
Senast: Cessan
·
B
Hästvård Är det någon som sett att en häst har ena bogen längre bak än den andra ? Vi har köpt en häst som slänger v.framben !Tycker också att...
Svar
1
· Visningar
1 306
Senast: Colleen
·
Y
Hästvård en kompis till mig har vacinerat sina hästar med equilis pro t (både influensa och stelkramp) och enligt henne så behöver hon omvacinera...
Svar
5
· Visningar
860
Senast: goggoman
·
B
Hästvård Hur går själva märkningen till?
Svar
6
· Visningar
1 178
Senast: Tasja
·
L
Hästvård Hej! Undrar om det är nån som har erfarenhet utav Hööks stallbandage som man inte behöver linda?? /Sara
Svar
3
· Visningar
818
Senast: CosmicQueen
·
B
Hästvård vad ligger hästens normala vilopuls på? ngn som vet??
Svar
1
· Visningar
681
Senast: Qodrofenia
·
F
Hästvård Är grundvaccineringen 2 el 3 ggr? jag har hört båda alternativen och även olika internall... Kanske det finns olika preparat? :confused...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: Sunshine_Vilford
·
M
Hästvård Jag har en fullblods vallack med väldigt torra hovar (smällar man får ta när man vill ha fullblod ;)) Grejen är att jag hör av en del...
Svar
15
· Visningar
1 405
Senast: merenwen
·
R
Hästvård *Hjälp*...upptäckte idag att min pålle har som en ring runt hoven på båda fram, kan detta vara fångringar?? Det "står ut" lite lite...så...
Svar
8
· Visningar
2 016
Senast: ameo
·
F
Hästvård Hade ut en kiropraktor i går och bl a annat påpekade han att han skulle vilja se lite mera ryggmuskler på min häst. Dum som jag var...
Svar
9
· Visningar
1 506
Senast: kallzon_
·
W
Hästvård Kan en Nordsvensk gå utan täcke året om i alla väder?
Svar
8
· Visningar
1 234
Senast: Titz
·
G
Hästvård Jag har bara klippt täckesklippning på våran ponny men i år ska han klippas "mer".... Har lärt mej att man ska spara pälsen under sadeln...
Svar
8
· Visningar
1 169
Senast: Butterfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Luktar gnagare?
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈