Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Började på en ny ridskola för ett tag sen och den är minst sagt annorlunda mot min tidigare ridskola. 90% av hästarna måste man ha spö... 2
Svar
38
· Visningar
4 855
Senast: Miedo
·
Ridning Moderator får flytta tråden om den ligger fel :) Men jag håller på med en skolarbete om hälsa och ska skriva om varför ridning är... 2
Svar
20
· Visningar
4 156
Senast: cahs
·
Träning Jag håller precis på att bygga upp musklerna på mitt väldigt omusklade Haflingersto och har fått recept på sex veckors skritträning och...
Svar
2
· Visningar
2 321
Senast: skuggi
·
Ridning Har en häst som har väldigt svårt att ta stöd på bettet och arbeta korrekt. När man rider och börjar korta upp tyglarna för att jobba...
Svar
18
· Visningar
9 752
Senast: Ponnytant
·
Träning Kanske hamnade på fel forum nu. Men efter någon timme av slösurfande. Dom flesta typiska "naturel-horsmanship"människorna som ska rida...
Svar
15
· Visningar
2 805
Senast: axel
·
Hästhantering jag har problem, hästen avskyr när man lägger på täcken hon hugger och sparkar hej vilt. inte bara hugga i luften mot bogen, utan hon... 2
Svar
28
· Visningar
4 789
Senast: Buck
·
Hästhantering En vän till mig har bett mig om hjälp med hennes ena häst (hon har två) Den ena kan inte vara ensam överhuvudtaget. Hon måste ta in dem... 2
Svar
22
· Visningar
5 163
Senast: Mabuse
·
Träning Jo just det som rubriken lyder...Kan ngn vänlig själ förklara dessa samt deras hjälper o skillnaderna mellan dem!Alltså bogen in, tagen...
Svar
9
· Visningar
7 649
Senast: finapina
·
Träning Läser här på forumet titt som tätt om att man har "trotsiga unghästar" :grin: och måste därför starta denna tråden för att höra lite... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 807
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Efter att hela morgonen suttit och googlat utan vidare resultat så provar jag här. Jag har använt sökfunktionen här men inte hittat vad...
Svar
12
· Visningar
4 935
Senast: Rosett
·
Träning Kan någon en gång för alla förklara för mig hur det ser ut när hästen trampar under sig. :confused: Jag kan ibland känna när hästen gör...
Svar
9
· Visningar
7 177
Senast: axel
·
Träning Har lite funderingar kring det här med stark/svag sida på häst. Jag har nyligen börjat rida en häst några gånger i veckan och det har...
Svar
4
· Visningar
1 228
Senast: Stjaerna
·
Träning Har en liten ponny som är alldeles för otålig! När man skrittar så går det bara snabbare och snabbare. När jag ska göra halvhalter så...
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: Novsan
·
Träning Hej! Jag har nyligen uppfyllt några av mina drömmar, flytta utomlands och börja rida. Att rida är kanonkul och jag tycker verkligen...
Svar
4
· Visningar
1 295
Senast: Blair
·
Hästhantering Hur lär ni era hästar inkallning? Finns så många sätt så jag undrar vad ni tycker är effektivast. :) Mvh A 2
Svar
22
· Visningar
4 982
Senast: Gimlan
·
Ridning Hej hoppas på lite tips här :) Har en tinker på 21år och som kastar upp huvudet såfort man börjar trava... Går inte att "ta ner"...
Svar
15
· Visningar
1 567
Senast: Monifa
·
Hästhantering Har precis köpt mig en unghäst som inte är så mycket hanterad för sin ålder (4 år). Hon är "inriden" men inte mer, verkar inte förstå... 2
Svar
24
· Visningar
7 099
Senast: Balahé
·
Träning Hej! Hur länge hade ni ridit när ni började med hoppning t.ex? :)
Svar
9
· Visningar
1 364
Senast: Ronaldo
·
Ridning Är det bara jag som tycker att det är väldigt svårt med slutan i traven? Är det i regel ett svårt moment i utbildningen? Jag och min...
Svar
4
· Visningar
1 374
Senast: Egonson_
·
Träning Jag var och provred en häst förra veckan, han gick fint i form och hade bra undertramp men lyfte dåligt på frambenen vad kan det bero på...
Svar
3
· Visningar
1 310
Senast: lomuxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka