Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej, vänder mig nu hit för att se vad ni andra kan tänkas ha för erfarenheter och idéer. Jag har ett sto som är extremsvår i precis...
2
Svar
35
· Visningar
5 005
Senast: ponilover
·
Hästhantering Vad tror ni? Min häst kommer oftast fram när jag går in i hagen, men ibland kan han till och med gå iväg när jag kommer med grimman...
Svar
8
· Visningar
1 324
Ridning Jag tycker hästen rör sig konstigt, men har svårt att sätta fingret på vad. Jag tror det är en stelhet eller liknande i höger bakben...
Svar
14
· Visningar
3 282
Senast: skuggi
·
Ridning Hej! Mitt dressyrhalvblod på 15 år har blivit lite stel i bakdelen. Märkte det tidigare idag då vi galopperade. Hans bättre sida kändes...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: Ricco
·
Träning Hej! Jag har ett problem med min sits när jag rider. Jag drar fram mina underskänklar i framförallt trav och galopp vilket...
Svar
18
· Visningar
5 468
Senast: Chilodeur
·
Hästhantering Hejsan! Skulle behöva lite tips då min häst är väldigt svår att fånga i hagen. Vi har haft honom i ca 2 månader ( lite till ) och förut...
Svar
10
· Visningar
3 735
Senast: RubinNovak
·
Ridning Hej, jag har en 7 årig valack (kwpn) som jag ägt i två år. Ibland när jag rider känns det som han tycker att det är fruktansvär...
Svar
19
· Visningar
4 760
Senast: Mumsan
·
Ridning Skogstanten till hier provade att rida lite på ridbanan imorse. Det gick katastrofalt dåligt :o I skritten gick det skapligt, men i...
Svar
5
· Visningar
1 475
Senast: Ganesco
·
Hästhantering Jag har ett fullblod som är helt omöjlig att tränsa och tränsa av i transporten! Vi måste vara två personer, en som tränsar och en som...
Svar
12
· Visningar
2 610
Senast: Buck
·
Ridning i augusti fick hästen problem med ryggen, vilket gjorde att hon reds försiktigt ett par månader. först i november var hon åter fullt...
Svar
6
· Visningar
1 238
Senast: vinkelina
·
Hästhantering Hej!:) Jag undrar hur starka Falabellor är ungefär?:) Tacksam för svar!:)
Svar
1
· Visningar
935
Senast: Lager
·
Hästhantering Hej! Har läst om NH på olika sidor och i olika böcker, och har märkt att vissa har lite egna metoder och filosofier utöver den kända...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
14 059
Senast: skuggi
·
Träning Jag är extremt ny på att rida dressyr då jag är skogsmulleryttare egentligen, men ägaren till min medryttarhäst vill gärna hjälpa mig...
Svar
2
· Visningar
2 632
Senast: ffengvall
·
Ridning Vet inte om tråden hamnat rätt nu men.. Har funderat på det här med ridkänsla, ryttarkänsla. Verkar som att många i mitt stall inte...
2
Svar
32
· Visningar
3 585
Senast: Ray
·
Hästhantering Jäkla hästar vad man blir trött på dem ibland! Jag har ett 5årigt sto, inriden i somras, som av allt att döma nu på den senaste tiden...
2
Svar
35
· Visningar
5 240
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag får hem min första egna häst om tre veckor. Jag har bara ridit "klassiskt" på ridskola och varit medryttare/skötare fram...
Svar
18
· Visningar
4 350
Senast: axel
·
Ridning hur ska jag gå till väga? jag ska provrida en häst som är runt 15, som har stått i hage i över 6 månder och inte blivit hanterad på hela...
Svar
13
· Visningar
4 200
Senast: lil-sis
·
Hästhantering Hej Svensk med danskt tagentbord!) jag er medryttare och har børjat igångtræning med en hest som varit från træning i ca 6mån. En 8årig...
Svar
5
· Visningar
1 390
Senast: Buck
·
Hästhantering Funderar på att utbilda min ena miniatyr som terapihäst och ha honom så han kan besöka typ särskolor, vanliga skolor & ålderdomshem mm...
Svar
2
· Visningar
3 280
Senast: hier
·
  • Låst
Träning Hej! Jag har på senare tid börjat ifrågasätta hur nödvändigt det egentligen är att rida sin häst på korta tyglar, eller över...
52 53 54
Svar
1 061
· Visningar
76 025
Senast: Brille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar