Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering En häst i stallet har fått mig att fundera. Hon är född 2011 men inte så mycket hanterad. Grejen är den att hon ofta protesterar/visar... 2
Svar
21
· Visningar
2 972
Senast: Snowball
·
Ridning Hej alla nu är det så att jag har lite problem med att få fram min hästs framåtbjudning, speciellt i början av ridningen då han gärna...
Svar
9
· Visningar
1 548
Senast: Bluefish
·
Ridning Jag har ridit på kandar förr om åren men det är nu så jäkla längesedan att jag glömt bort tekniken. Såhär på nattkvisten är man ju inte...
Svar
5
· Visningar
2 956
Senast: Saigon
·
Hästhantering Jag behöver massor av tips hur jag ska få min häst att bära upp sig själv mycket bättre. Tror inte jag behöver förklara mer :)
Svar
6
· Visningar
1 860
Senast: skuggi
·
Hästhantering Tänkte höra med er här om ni har några tips eller knep på hur jag/vi kan lösa ett problem: Jag har en valack som stått på boxvila och...
Svar
5
· Visningar
2 114
Senast: mackan
·
Ridning Jag kan ju inte vara ensam om att ha en häst med oändlig mängd energi , speciellt nu på vintern när hagarna inte är springvänliga...
Svar
4
· Visningar
2 264
Senast: Forward
·
Träning Jag köpte en unghäst i december - hon är fem i år. Jättetrevlig häst och orädd för det mesta - funkar bra att rida ut ensam, sprätter...
Svar
3
· Visningar
4 247
Senast: Oh_really
·
Träning Min treåring är ny i flocken sedan två månader tillbaka och har vintervila nu. Innan kom han direkt från inridningen där han var i sex...
Svar
5
· Visningar
924
Ridning Jag har den senaste veckan fått riktigt ont i svanskotan vid ridning, någon som vet vad det kan bero på? Det känns ju ganska uppenbart...
Svar
6
· Visningar
3 639
Senast: skuggi
·
Träning Hej! Ni som har små hästar, hur gör ni när det är dags för inridning? Det är ju jättesvårt att hitta så pass små ryttare som är... 2
Svar
22
· Visningar
3 509
Senast: RubinNovak
·
Träning Hej, Min häst vill inte gå in från hagen till sin box med stallägaren . Han springer iväg.Han har blivit mycket dominant i hagen sedan...
Svar
14
· Visningar
2 897
Senast: agneta50
·
Ridning Usch vad less jag blir, har ingenstans att rida! ingen ridbana, inget ridhus. Går inte att rida ut för det är typ 1 meter snö och min...
Svar
8
· Visningar
1 572
Senast: Karma
·
Hästhantering Tjena! Jag har numera fått problem med att rida ensam på min häst. Detta är en über stark nordsvensk som vet vad han vill. Köpte han...
Svar
5
· Visningar
2 155
Senast: mackan
·
Hästhantering Min häst har enligt veterinärens råd vilat ca två veckor i sjukhage pgr av hälta. Hon har minst en vecka kvar i sjukhage, men nu ska vi...
Svar
7
· Visningar
1 369
Senast: Divan
·
Ridning Nu är det som så att jag fått hem hästen efter att han varit utlånad i två års tid. Självklart är man ju ingen toppryttare efter ett...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: iruba
·
Hästhantering Har lite svårt för när "hästmänniskor" kastar handtagen på marken när de skall hämta hästen i hagen? Varför gör de det? Vet de inte... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
15 622
Träning Hej! Har nyss blivit hästägare (gånger två) och lite olika funderingar dyker såklart upp. Hittills har jag och min sambo samtidigt... 2 3
Svar
56
· Visningar
6 449
Ridning Hej! Är på jakt efter några bra övningar som stärker hästens rumpa/rygg. Och för att få mer aktiva bakben. Någon som har något tips...
Svar
7
· Visningar
12 136
Senast: Cornelia
·
Träning Ca 10-15 cm bakom huvudet är min häst stenhård i nacken. Det yttrar sig i ridningen genom att den (när det är som värst) knappt ens vill...
Svar
4
· Visningar
2 740
Senast: mirage
·
Hästhantering Inget nytt fenomen, jag vet, men mina hästar gör mig olycklig just nu för de fullständigt maler ner allt i sin omgivning och jag undrar...
Svar
1
· Visningar
1 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka