Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

E
Hästmänniskan min häst är försäkrad långt under hennes värde... men det är ju för att det skulle vara otroligt dyrt för mig att ha henne försäkrade i...
2
Svar
25
· Visningar
1 778
Senast: Malin81
·
M
Hästmänniskan Jag hade ett litet stall på 5 boxar som för 1 och en halv vecka sedan brändes ner av grannen. Det var ett misstag även om han var full...
Svar
7
· Visningar
1 432
Senast: HoppFantasten
·
F
Hästmänniskan Vi har en veterinär som kommer till stallet (travhästarna) och förra veckan kollade hon på min häst lite snabbt efter att hon tittat på...
Svar
2
· Visningar
1 268
Senast: Icebabe_1
·
L
Hästmänniskan Finns det några bra böcker man kan köpa/låna om hästar. Som handlar om inridning/tillridning? Nån bra internet sida?
Svar
6
· Visningar
971
Senast: Hästbiten
·
B
Hästmänniskan Hur skriver man ett kontrakt när man hyr ut stallplats? Vad ska ingå i hyran, ska priset stå med, vad brukar man ha för uppsägningstider...
Svar
2
· Visningar
1 280
Senast: Daniel25
·
F
Hästmänniskan Vet inte om det är rätt ställe att fråga på men försöker iaf... Jag har alltid drömt om att åka till USA efter studierna med ett par...
Svar
8
· Visningar
1 456
Senast: Ramona
·
B
Hästmänniskan Undrar vad som är acceptabelt vad gäller hagens skick. Jag hyr stallplats och nu är min hästs hage mycket lerig. Hon går med lera ända...
2
Svar
26
· Visningar
2 500
Senast: sova
·
Hästmänniskan Finns det någon här som har en aning om vad det skulle kunna kosta? Inte bara resan, utan samtliga omkostrander, veterinärintyg, ev...
Svar
4
· Visningar
997
Senast: Darby
·
L
Hästmänniskan Hejsan! Jag ska skaffa mej en foderhäst snart, undrar då vilka kostnader jag ska stå för som är fodervärd, o vilka kostnader som häst...
Svar
8
· Visningar
1 526
Senast: **BORTTAGEN**
·
S
Hästmänniskan Sitter och funderar litegrann på hur jag ska göra med hästens försäkring framöver. Hon är född -89 så hennes livförsäkring kommer ju...
Svar
8
· Visningar
1 724
Senast: Bubbla
·
Hästmänniskan är det så att hästar som går ute hela tiden måste ha ett vindskydd eller någon slags ligghall, om de har rejält med skog att gå i? vad...
2
Svar
33
· Visningar
3 128
Senast: alisson
·
Hästmänniskan Har tidigare haft egen häst men ekonomin håller just nu inte för ett nytt hästköp. Ser därför det som en lösning att hyra häst. Nu...
Svar
2
· Visningar
1 054
Senast: zask
·
Hästmänniskan En stor ros vill jag ge Nina83 för sitt kunnande och vilja att dela med sig!!!!!!!! Ser många duktiga här som räknar och donar med...
Svar
5
· Visningar
1 208
Senast: armada
·
Hästmänniskan ...som hindrar vattnet från att frysa! :bump: Finns i två storlekar där den mindre rymmer 80 liter och hindrar vattnet från att frysa...
Svar
13
· Visningar
3 912
Senast: Bubben
·
A
Hästmänniskan Vi har gammal ängs-/skogsmark i hagen och jag funderar på vad man kan göra för att förbättra marken. Finns det nån gräsblandning att så...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: armada
·
C
Hästmänniskan Jag har nu hyrt två hagar, de tillsammans utgör 1,5 hektar. För det betalar vi 600 kr i månaden. Vad jag förstått nu när jag börjat...
Svar
9
· Visningar
1 302
Senast: Fredag
·
R
Hästmänniskan Hur mycket mark (i kvadratmeter :p) behöver man för 2-3 hästar? Ca augusti-maj, inte bete Och hur är det smartast att dela upp det? En...
Svar
9
· Visningar
1 185
Senast: Fredag
·
L
Hästmänniskan Hejsan! Jag håller på att skriva av ett gamalt köpeavtal, men vill ha med att om hästen säljs ska man kontakta mej innan, hur formulerar...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: Ramona
·
B
Hästmänniskan att det är dags för lagar om krav på hagar till stall i Sverige! (och överallt) Blir så trött på dessa tusen ridskolor där hästarna står...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 540
Senast: Grana
·
V
Hästmänniskan Läste reportaget i nyaste hästmagazinet och tyckte det såg mycket intressant ut. Någon som har gått eller vet nånting om den kursen?
Svar
1
· Visningar
800
Senast: BJÖRKIS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25