Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

O
Hästmänniskan hej. nu är det så att i sommar planerar jag att försöka få tag på något stuteri/träningsstall där man kan få "praktisera" några veckor o...
Svar
2
· Visningar
1 319
Senast: oh_darling
·
B
Hästmänniskan Jag rider på en trevlig ridskola som jag tycker är toppenbra , men förstås har alla ridskolor sina nackdelar och den här ridskolan har...
2
Svar
25
· Visningar
2 931
Senast: Lorpan
·
C
Hästmänniskan Skulle vilja veta vad alla ni har för försäkring på era halvblod som ni har till tävling och träning? Är eventuellt på gång att köpa...
Svar
15
· Visningar
1 420
Senast: cemax
·
M
Hästmänniskan hur lång skulle man kunna vara och väga på en välmusklad c-ponny? jag är 166 cm lång och väger 54 kg.skulle en välmusklad c-ponny ta...
Svar
3
· Visningar
778
S
Hästmänniskan Jag är liten nyfiken på om det är någon som har erfarenhet av att samarrangera clinics, ha utbyte på träningar (alltså att båda...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: Cockney
·
Hästmänniskan Vi har ett litet stall med tre boxar, än så länge. Vi ska inom en ganska snar framtid försöka bygga ut det till fyra boxar och en större...
Svar
13
· Visningar
1 269
Senast: Solvira
·
Hästmänniskan Har haft värmekabel tidigare på vattenkoppar, men i och med nya stallet så vill jag tänka till. Så har någon åsikter i ämnet så tar jag...
Svar
19
· Visningar
6 732
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan jag förlorade hela rättegången :cry: Jag har hållt på och kämpat med det här i två år nu (köpte ett hus med stora fel - "fel i...
2
Svar
24
· Visningar
4 090
Senast: Ninnie
·
E
Hästmänniskan Är det ngt man kan tjäna pengar på? Berätta gärna ni som har erfarenhet
2 3
Svar
46
· Visningar
10 584
Senast: KESO
·
Hästmänniskan Jag fick tipset att kolla på Granngården men de hade inte några kontrakt, tyvärr. Vet någon var jag kan hitta kontrakt i Stockholm...
Svar
12
· Visningar
1 429
Senast: twinstar
·
T
Hästmänniskan Hur funkar det egentligen när en häst byter ägare? Visst måste man skicka in papper nånstans att hästen har ny ägare? Men vart? Behöver...
Svar
7
· Visningar
1 288
Senast: Kivina
·
T
Hästmänniskan Vad är det för "papper" man måste ha/överta när man köper häst? Registreringsbevis, vaccinationsintyg, licens, nått mer? Känner att jag...
Svar
12
· Visningar
1 298
Senast: Kivina
·
C
Hästmänniskan Hejsan! Vad tror ni om detta?? Har någon gått häst massör på distans som kan tala om för mej hurdant det var!!! :d Sen såklart undrar...
Svar
3
· Visningar
1 047
Senast: Svartfot
·
K
Hästmänniskan Hur ser det ut på era ridkolor runt om i landet? Har ni någon generell gräns för vad eleverna max får väga, och i så fall vad ligger den på?
2 3
Svar
53
· Visningar
13 489
·
Hästmänniskan Var på nätet hittar jag vad som gäller angående bl a minimimått på spiltor och boxar, takhöjder, stallgångar mm för häst? Jag har varit...
Svar
4
· Visningar
1 367
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Nu har den sista skötaren slutat och jag står ensam med två hästar, dåligt med tid p.g.a. studier och dålig ekonomi... Vad ska en göra...
2
Svar
28
· Visningar
2 100
Senast: Solvira
·
Hästmänniskan Nu är det dags. Ska hämta hem min pålla i april var det tänkt, så jag surfade käckt in på SJV's hemsida för att lära mig alla...
Svar
10
· Visningar
1 470
Senast: caballus
·
S
Hästmänniskan Känner mig osäker på hästköpet. Vad bör jag tänka på när jag köper häst? Jag tänker såklar veterinärbesiktiga hästen, men förutom det...
Svar
15
· Visningar
5 713
·
E
Hästmänniskan Ska gå Ridsportgymnasium i Avesa till hösten. Har räknat ut att det kommer kosta ca:5000 i månaden. Ska söka lite stipendier nu och...
Svar
2
· Visningar
907
Senast: Jaba
·
Hästmänniskan Att anlägga en ridbana alt. ridhus? Vilka bidrag finns att söka om man bildar en förening/klubb eller filial under en förening?
Svar
1
· Visningar
812
Senast: Bella_Bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama