Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

A
Hästmänniskan Hoppas detta hamnade i rätt forum :o Ska lämna ut dom små pållarna på foder nu i höst. Allting är ordnat utom en liten, liten...
Svar
7
· Visningar
1 177
Senast: Adephi
·
M
Hästmänniskan Jag skriver en egen tråd om detta då jag frågade på en annan tråd men tror inte att frågan syns där! Om jag åker väldigt långt för att...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: chrysler
·
Hästmänniskan Hej Jag skulle vilja omvandla mark som varit högpresterande vall för ensilage till kor till mer av typen "gammal kulturbete". Jag...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: CK
·
Hästmänniskan Jag har fått ett "angenämt?) problem på halsen. Det är nämligen så att jag helst plötsligt står med två intressenter på min häst...
Svar
6
· Visningar
1 146
Senast: mysko
·
L
Hästmänniskan *Vet ej om jag lagt tråden rätt* Men...Jag behöver veta allt om utställningar för nordsvenska hästar :) Vart man hittar olika...
Svar
3
· Visningar
596
Senast: Lonely
·
Y
Hästmänniskan Lagt in en tråd på Hästvård om en häst jag eventuellt ska köpa (ska troligen iallafall åka och titta/provrida). Problemet med denna häst...
Svar
12
· Visningar
1 118
Hästmänniskan Läste hästrelaterade jobbannonser och såg att nåt ställe sökte hästskötare och skulle då få kost, logi och fickpengar. Hur mycket...
Svar
15
· Visningar
2 071
Senast: jerseyko
·
Hästmänniskan Innan jag kan skaffa hästpass till min pålle måste jag chipmärka, göra signalementsbeskrivning och utfärda ett åldersintyg på honom. Är...
Svar
1
· Visningar
616
Senast: Becca85
·
X
Hästmänniskan Jag är fodervärd till en häst. Ska jag fixa och betala hästpasset då? I såfall måste jag ju ha registreringsbevis m.m. När jag frågade...
Svar
3
· Visningar
1 112
Senast: pimy
·
Hästmänniskan I stallet jag befinner mig nu har vi pratat till och från om betet.Vi har en del "orörda" ängar (nysådda och ej varit rörda på ett par...
Svar
1
· Visningar
821
Senast: hästig
·
Hästmänniskan Vet att det kan variera ganska mkt, men hur mkt hö får man in per hektar? På ett ungefär alltså, vad är genomsnittet och hur mkt kan det...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: Affa
·
Gnägg Sawanha i en stegring
Svar
0
· Visningar
216
Senast: Tinen
·
Gnägg Till vänster hoppet courbette och spansk skritt till höger. Hästen heter Sawanha och är en korsning mellan Lipizzaner och Oldenburger
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Tinen
·
Hästmänniskan Vi har en del öppen mark som inte odlats på säkert 30 år, och i år funderar vi på att använda det som bete. Det ligger illa till, så man...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: Trissa
·
C
Hästmänniskan Jag ska exportröntga min häst imorgon för jag ska sälja henne och köparen vill ha henne röntgad. Det vanligaste är väl att säljaren står...
Svar
10
· Visningar
1 266
Senast: Mitra
·
D
Hästmänniskan Är i tagen att köpa mig en unghäst, troligtvis en tvååring. Tänker vetrinär besiktiga den vid köpet, men undrar om det är vanligt med...
Svar
8
· Visningar
1 679
Senast: Linda_77
·
Hästmänniskan Vad är det för något låneinstitut? Har dom funnits länge? Jag har mina lån i Landshypotek, skulle det vara bättre med SBAB? Någon som...
Svar
6
· Visningar
1 178
Senast: San
·
D
Hästmänniskan Vad ligger priserna ungefär på tvååriga halvblodsston med gröna papper, är ute efter en normal begåvad individ. Kan tänka mig att det...
Svar
2
· Visningar
880
Senast: mellon
·
Hästmänniskan ...i norra Uppland? Någon som vet ett ungefärligt pris per hektar? På en ganska dåligt skött bit skog, lite sank i vissa partier, som...
Svar
2
· Visningar
1 245
Senast: Bubbla
·
Hästmänniskan Jag ska låna ut ett avelssto under lite speciella omständigheter och vill ha lite input. Hon ska i första hand användas som...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama