Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

A
Hästmänniskan Jag ska nu äntligen få köpa min underbara foderhäst som jag haft i ca 3 år. :love: Nu kommer bara prisfrågan och jag tycker det är...
Svar
5
· Visningar
1 473
Senast: FUNNY
·
W
Hästmänniskan funderar över vem som bär anvsvaret? Har hästmedhjälpare som är under 18år. Om de skulle rida utan hjälm och det händer något(trotts...
Svar
10
· Visningar
1 021
Senast: nala
·
Hästmänniskan Jag ska skörda mitt eget hösilage, dock har jag inte vältat så bonden som hjälper mig sa att det finns risk att det hamnar någon enstaka...
Svar
9
· Visningar
990
Hästmänniskan Jag har hittat en grymnt snygg ardenner hingst :love: som jag och en kompis funderade på att köpa. Men den står i danmark.. är det...
Svar
2
· Visningar
1 003
Senast: kvandi
·
J
Hästmänniskan Var kan jag hitta köpeavtal? ska sälja 2 av mina hästar och vill ha riktiga kvitton. finns det att skriva ut från nätet nånstans? :banana:
Svar
1
· Visningar
664
Senast: mysko
·
Hästmänniskan Jag har tack vare min egen positiva erfarenhet av akupunktur (på mig), blivit mycket intresserad av att ev. utbilda mig i denna konst...
Svar
11
· Visningar
5 170
Senast: Boj
·
Hästmänniskan Hur gör man med momsen om man som företag handlar utomlands? (Av annat företag, inom EU)
Svar
10
· Visningar
1 205
Senast: javill
·
U
Hästmänniskan Frågan står väl egentligen i rubriken, vad betalar ni för ert grovfoder? Vilken typ, hö, hösilage, ensilage? Pris, gärna angett per...
Svar
8
· Visningar
1 079
Senast: TomasN
·
Hästmänniskan Det här har inget med tråden att göra alls... visste bara inte vart jag skulle lägga upp den... :smirk: men vad menas med knapplån...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: Koli
·
Hästmänniskan Har insett att jag måste byta botten i mitt släp, ena sidans vägg samt båda sidornas sparkskivor. Totalkostnad ca 5.500 kr exkl moms men...
Svar
2
· Visningar
1 099
Senast: bapro
·
Svar
0
· Visningar
128
Senast: Elektron
·
Hästmänniskan Jag funderar på att starta någon form av hästverksamhet här på vår gård, och det senast som har dykt upp i huvudet är konvalecentstall...
Svar
9
· Visningar
1 706
Senast: Nando
·
Hästmänniskan Sitter här med vet räkningar på runt 5000.- som jag ska skicka in till Agria och är lite nyfiken på hur mkt jag kan tänkas få tillbaka...
Svar
11
· Visningar
1 087
Senast: Maran
·
Hästmänniskan Hej - en tråd för att byta utbildningstips. Fortbildning behöver alla regelbundet och det är kul att gå på kurs. Vilka kurser tycker du...
Svar
5
· Visningar
972
Senast: Lejonelle
·
M
Hästmänniskan Om man bara ska göra en tillfällig paddock. Att ha som "bättre än inget", vad för underlag kan man använda sig av? Eftersom den bara är...
Svar
7
· Visningar
1 236
Senast: Snagget
·
M
Hästmänniskan Kan man helt efter eget tycke byta klinik mitt i en hältutredning som en annan klinik har inlett, utan att försäkringsbolaget...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: superstar
·
Hästmänniskan Min sambo brukar leverera hö till några av sina hököpare. Problemet är att de betalar bara för höet inte frakten, de tar liksom för...
Svar
3
· Visningar
954
Senast: ankans
·
Hästmänniskan Vilket ansöker man om först? Tänk om man får F-skattesedeln men inte tillståndet... :eek:
Svar
6
· Visningar
1 506
Senast: Wilfa
·
C
Hästmänniskan Jag har precis blivit stoägare (har alltid haft valackar) och enligt säljaren så är hon stambokförd :confused: , är inte alla hästar...
Svar
2
· Visningar
1 006
Hästmänniskan hej! Är det nån som kan förstå varför det ska vaa så svårt att hitta ett stall med lösdrift (utegång dygnet runt) för "vanliga"...
Svar
2
· Visningar
658
Senast: sante
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama