Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Ok, jag vet att man normalt inte stängslar på vintern...men det är lite panik och jag måste ordna hagar :crazy: Planen var inte att...
Svar
13
· Visningar
4 030
Senast: sorbisen
·
Anläggning Har sökt information i tre dagar nu. Sökt och läst här, på jordbruksverket, på länsstyrelsen m fl. Men jag får inte riktigt kläm på det...
Svar
6
· Visningar
1 392
H
Anläggning hej alla jag skulle vilja höra eran funderingar och tips ideer och önskemål på en ridanläggning. vi tänkte bygga ett ridhus med stall...
Svar
12
· Visningar
1 759
Senast: Nora
·
Anläggning Min häst som stått i boxvila sedan september har nyligen blivit friskförklarad och har börjat vara ute i boxhage. Hon får dock inte stå...
Svar
7
· Visningar
1 713
Senast: Strajder
·
Anläggning Hej kära bukefalister! Är såhär att vi börjar fundera på att bygga om vårat stall då den bakre väggen är fuktskadad och lutningen på...
Svar
7
· Visningar
2 897
Senast: nexxa
·
Anläggning ...läste en tråd på hästmänniska om radions vara eller inte vara i stallet. Som den tråden ser ut är det många som har just radio i...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 502
Senast: cämela
·
T
Anläggning Pratade med en kompis idag som nyligen flyttat till ett nytt stall.... H*n står nu i ett kallstall, och då menar jag kallstall...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 237
Senast: ginnies
·
B
Anläggning Hej! Nu är det så att jag ska stängsla in omkring 5 ha och behöver massor med tips!:laugh::bump: Vad har ni för staket? Vad kostade...
Svar
11
· Visningar
1 633
Senast: murran
·
Anläggning Behöver lite hjälp med att räkna ut hur många hästar jag kommer kunna ha på stället dit jag flyttar mina hästar. Är inte jättebra på...
2
Svar
21
· Visningar
3 428
Z
Anläggning Litet dilemma. Jag rider som medryttare på ett ställe där vi har en utomhusridbana. Underlaget är någon typ av grus vilket är ganska...
Svar
5
· Visningar
1 425
Senast: Warg
·
Anläggning På bilder från USA och England ser man i bland att de har speglar kring utomhusridbanor. Finns det någon här som har det eller harett...
Svar
15
· Visningar
4 450
Senast: Wilfa
·
Anläggning ja jag skulle vilja ha lite hjälp och åsikter/tankar kring detta med hagar och hur man skall planera hagarna/belastningen på hagarna...
2
Svar
24
· Visningar
2 805
Senast: Gullan86
·
Anläggning Vill bara påminna om hur viktigt det är att ha ett skrivet kontrakt. Har haft ett muntligt kontrakt med en av hyresgästerna. Vänner som...
Svar
10
· Visningar
1 652
Senast: LitenIsa
·
T
Anläggning Har ni behövt bygglov för att ställa upp dom?
Svar
2
· Visningar
1 246
Senast: Tosen_85
·
Anläggning Hur stora hagar har ni, hur många hektar? hur många hästar?/ras. har ni lösdrift/boxar? mockar ni hagarna? är det...
2
Svar
23
· Visningar
2 983
Senast: mammaBerg
·
S
Anläggning Vad gör man då ett stall får/har dåligt rykte? Nu har det gått över 1,5 år sedan de som "förstörde" stallet flyttade, men ryktet hänger...
2
Svar
28
· Visningar
5 267
Senast: picia
·
Anläggning Om man ska stängsla in 19000 kvm mark med cirka 1,5 meter mellan varje stolpe: hur många stolpar behöver man då? Om en rulle elrep är...
Svar
15
· Visningar
2 118
Senast: svea
·
Anläggning om jag ska dra hela historien då... Det är såhär att vi bor på landet i ett hus som vi hyr några km bort hyr jag ett stall där jag...
Svar
9
· Visningar
1 638
Senast: bettysmatte
·
Anläggning Hej! jag är inte så bra på det här så jag vet inte om det kanske finns andra trådar om detta men tänkte att ni kanske vill hjälpa mig...
Svar
16
· Visningar
3 418
Senast: Fia79
·
E
Anläggning Jag har ett litet stall med mina hästar och några inakorderade. Jag har skrivna kontrakt, regler och rutiner som gås igenom när man...
2
Svar
20
· Visningar
3 086
Senast: Berin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar