Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Nån som ramlat över nån kul beskrivning på en trähäst? Till barn alltså. Planen är att den ska kunna ha en sadel på sig så kanske inte...
Svar
5
· Visningar
11 827
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik Var går din smärtgräns på hö/hösilage innan du inte har råd med häst längre?
5 6 7
Svar
128
· Visningar
16 372
Senast: Unafraid
·
Anläggning Vad finns det för enkla spannmålskrossar? Googlade lite snabbt, och det verkade vara dyyyra apparater? Jag söker typ den enklaste...
Svar
4
· Visningar
881
Senast: Mia_R
·
Anläggning Vi har tidigare bundit upp våra hästar i balsnören utanför boxarna när vi pysslar med dem, men när två hästar på kort tid har ryckt hårt...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
9 596
Senast: Emma-pemma
·
Anläggning I helgen ska vi göra vår årliga tvättning av stallet. Det är också dags att måla om. Nu är min fundering på hur länge jag ska vänta med...
Svar
11
· Visningar
1 896
Senast: lizzie
·
Gnägg Hej! Jag undrar om någon vet vart man kan hitta info om jutsk häst? Alltså en specifik jutsk häst, någon som har koll på danska...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Twihard
·
Gnägg Hej! Ja ni ser frågan, hur tänker ni? Läst här några år och de flesta förespråkar svenskfödda hästar men när jag läser annonsen...
2
Svar
27
· Visningar
9 042
Senast: Jaag
·
Hästmänniskan Hej! Jag tar gärna emot tips på böcker där man lär sig om hästar. Hur hästar fungerar, hur man skapar en bra relation, hur man visar nej...
Svar
8
· Visningar
1 088
Senast: nullo-modo
·
Anläggning Hej! Är det någon som har erfarenhet av ett aggregat som heter voss.farming och säljs av Lantkompaniet?
Svar
0
· Visningar
696
Senast: Barista
·
Anläggning Hej! Är jätteless på den fula gödselhögen... Tänker att man kunde kanske ha en container att samla gödseln i? Då får jag gödseln på ett...
Svar
16
· Visningar
5 758
Senast: Marty
·
Anläggning Om jag vill sätta in öppningsbart fönster i boxarna och då har sådana fönster så att hästen ska kunna stå med huvudet ut, vad ska jag...
Svar
1
· Visningar
890
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Hej! Hur tänker ni vid köp av en äldre häst? Hur mycket ska åldern spegla priset och när börjar man räkna in åldern? De gånger jag köpt...
2
Svar
32
· Visningar
6 722
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Har ni tips på något ridläger för unga vuxna? Jag tänker i åldersspannet 20-25-ish. Helst på en lite mindre anläggning så det blir...
Svar
4
· Visningar
1 540
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Ska lämna iväg min ponny till fodervärd från och med september. Besiktning görs i nästa vecka. Vissa saker känns självklart att ha med i...
Svar
15
· Visningar
1 624
Senast: nickan1
·
Hästmänniskan En fånig fråga kanske... Men ni med hästar hemma som släpper ut på morgonen '- går ni i duschen innan ni åker till jobbet eller byter...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 778
Senast: Soffan74
·
Gnägg Hej! Behöver hjälp med att hitta namn till min senaste häst. Hon är väldigt speciell, och är alltid glad. Försöker helst att hitta ett...
Svar
4
· Visningar
1 132
Senast: Milene
·
Hästmänniskan Jag behöver Medryttare till mina två hästar, kan inte rida själv längre på grund av skadad höft. Jag har annonserat på Facebook och på...
Svar
11
· Visningar
1 838
Ekonomi & Juridik Min kompis har ägt sin häst i 7 år. En hopphäst, halvblod. Hon tröttnade på ridningen och lånade ut henne på foder till en yngre tjej...
2
Svar
21
· Visningar
5 043
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Hej! Är det någon som tagit be-körkort utan att gå via en körskola? Dom ska ju ha runt 3500kr för två lektioner och lite böcker, något...
2
Svar
21
· Visningar
4 446
Senast: ylvalill
·
Hästmänniskan I närheten (ja, några mil bort...) av där jag bor finns ett stall med små sandpaddockar där hästarna går en och en typ året runt. Ja...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 790
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp