Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då kläcker han ur sig att hans kompis har sin i en ikea-låda
Vad är det som är så fel med det? Ikea-lådor råkar bli finfina burar och är rätt vanliga bland hamsterfolk, beroende på vilken låda det gäller då förstås (Samla-lådor används ofta). Jag hade lätt skaffat det själv om det inte vore för avståndet till Ikea, så jag köpte andra plastlådor istället när jag hade hamstrar och möss. En jäkla massa lufthål eller helt enkelt ett nätlock (om man ens har lock alls, det går utan också beroende på höjd och möblering i buren) så funkar den som en duna, fast i flera fall med mer yta.
För övrigt går det utmärkt att bygga hamsterbur själv, men vill man inte riskera gnagande på buren får man förmodligen satsa på att helt enkelt bygga akvarie/terrarie.
Nu blir ju jag lite nyfiken här efter allt snack om Imazo.. Vad har ni att säga om Azola då?
Det är nog ingen jättekänd grossist (om det är en grossist ). Det mesta fokuset ligger på åkello och imazoo.
Åkello ger jag inte mycket för, senast jag såg någon göra ett försvarstal över den verksamheten skrev människan
något som de gör på åkello som strider mot djurskyddslagen
Det är just tamheten som jag ser som ett problem när man köper djur från djuraffär (gäller även oseriösa "uppfödare" utanför djuraffärerna med).
Visst kan man ha turen och få ett tamt djur.
Men chansen är större om man väljer en seriös uppfödare som är noga med avelsdjuren och pysslar mycket med dessa och ungarna.
Samtidigt idiotförklarar du ju nu både mig och alla andra som jobbar på zoo. Tror du vi ogillar djur?
Vi kämpar dagligen med att informera och lära ut, de flesta vanliga människor vet inte ens om att det finns privata råttuppfödare tex, och absolut inte var de ska hitta er.
Dessutom, jo jag lovar att vi nekar folk att köpa djur också...