Hedinn
Moderator
Räknas bara fotboll och ishockey som sporter? Eller upplever du samma hat och våld i t.ex ridsport, curling och orientering?Det är helt klart dags att förbjuda sport, leder bara till hat och våld
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Räknas bara fotboll och ishockey som sporter? Eller upplever du samma hat och våld i t.ex ridsport, curling och orientering?Det är helt klart dags att förbjuda sport, leder bara till hat och våld
Okej, sker en hel del inom svensk ishockey i alla fall. Inget konstigt där. Hade han fått ett liknande erbjudande av Malmö men ändå valt Hammarby hade jag köpt kritiken, men om inte Malmö lyckats locka honom att stanna där bör man kanske ha en mer ödmjuk syn på hans val.
Självklart får man kritisera, men rasism o skadegörelse är aldrig OK.
Exakt, så vad är då tanken, om nu Zlatan vill äga en del i ett fotbollslag, ska han inte få det för att han inte kan köpa in sig i Malmö? Sen tänker jag ju att det finns andra sätt att ”hålla kvar” någon i ett lag om det är så viktigt. Men kan man inte erbjuda någon ett jobb med en lön/arbetsuppgifter den är nöjd med får man nog räkna med att den hittar det på annat håll.Det handlar nog framförallt om att MFF är en förening och inte ett bolag.
Är Zlatan upprörd? Jag tror att han är väl medveten om att folk kan reagera på hans uttalanden, han har väl i princip hela livet som erfarenhet där och knappast försökt tona ned det. Så jag tror inte han har problem med att få kritik.Sedan kan jag tycka att spelare inte direkt ska vara alltför upprörda och klaga om man nu får hat osv för känslorna som nu är arga har samma ursprung som känslorna som gör att han kan spela fotboll, för pengar - stora summor pengar och vill man inte vara en del av den sortens känslostormar och uttryck så kan man välja en annan yrkesbana men det är ganska naivt att tro att man bara ska kunna få den positiva delen av så starka känslor.
Jag sa inte att han hade gjort det utan syftade mer på fenomenet när spelare uttalar sig om det. Det är skittöntigt att fansen blir så arga för sådant men det är samtidigt samma saker som gör folk så intresserade av att spendera pengar på säsongskort osv. När ingen bryr sig så blir det inte heller några pengar.Är Zlatan upprörd? Jag tror att han är väl medveten om att folk kan reagera på hans uttalanden, han har väl i princip hela livet som erfarenhet där och knappast försökt tona ned det. Så jag tror inte han har problem med att få kritik.Däremot är det ju fullständigt orimligt att vuxna människor börjar hata och vandalisera för att en annan människa gör sina egna val som inte faller dem i smaken.
Så är det ju! Såg något fan på tv som sa att nu var sagan slut för Zlatan eftersom han inte kom hem igen och liksom avslutade sin karriär hos MFF och slöt cirkeln. Det är väl bara så att Zlatans saga inte alls är slut, men för fansen så blir det förstås en besvikelse när Askungen och prinsen inte lever lyckliga i alla sina dagar, utan går vidare till någonting som de tyckte var roligare och mer intressant.Jag tror att problemet är att folk har skapat en bild av Zlatan som inte är sann. Jag tror önskan finns att han har en större lojalitet med Malmö än vad han har. Och nu är folk besvikna på att han inte lever upp till den bilden som andra, och inte Zlatan själv, har skapat.
Jag är fullt medveten om att det är lite väl generellt. Grundproblemet är ju egentligen inte sport, utan "supportrarna" utan någon tillstymmelse till hjärnaktivitet. Skulle man förbjuda fotboll och hockey, skulle de bara hitta andra sporter, eller andra anledningar till att få hata och vara våldsamma. Bara så trött på att dessa idioter får så mycket uppmärksamhet... Tig ihjäl dem istället. Självfallet ska de inte gå utan straff, men kan inte media sluta skriva om dem, tack!Räknas bara fotboll och ishockey som sporter? Eller upplever du samma hat och våld i t.ex ridsport, curling och orientering?
Så du skulle kunna se att en sån som Håkan Loob skulle köpa 25 procent av Frölunda? Det är jag övertygad om hade blivit en kritikstorm även där.
Det handlar nog framförallt om att MFF är en förening och inte ett bolag.
Det finns inga "äkta föreningar" inom toppfotbollen i Sverige. Detsamma gäller Herrhockeyn.Så du skulle kunna se att en sån som Håkan Loob skulle köpa 25 procent av Frölunda? Det är jag övertygad om hade blivit en kritikstorm även där.
Det handlar nog framförallt om att MFF är en förening och inte ett bolag.
Okej, så om Kalla flyttade till Finland, inte fick en plats i svenska landslaget och då istället började tävla för finska, så är det fel för att..? Har hon en skyldighet att hålla sig ifrån det hon brinner för, enbart för att vara lojal till ett förbund som inte kan erbjuda henne det hon vill göra? Är inte det ett jättekonstigt resonemang?Eller om Kalla tävlade för Finland eller Peder blev belgare.
Jag förstår kritiken, men det är ju knappast så att Zlatan varit någon lojal spelare för MFF ändå. Det är ju fansen som mentalt bundit honom till klubben, inte han själv.
Nanne Bergstrand kände verkligen av stödet.När Zlatan pratar om att aldrig glömma var han kommer ifrån, stoltheten av att vara inte bara Malmöit utan också från Rosengård och ta sig an världen med sin fantastiska talang är det inte MFF han pratar om utan staden Malmö och området Rosengård. Så varför MFF supportrar ska vara förbannade fattar jag inte.
Välkommen till Bajen, Zlatan. Vi har trevliga supportrar som stöttar i ris och ros. Mest ris så du behöver aldrig vara orolig att Bajenfans vänder sig emot dig när vi åker ur Allvsvenskan, hamnar i andra divisionen i landhockey och inte har något hockeylag öht. Det vore mycket roligt om du kunde se till att något mer än några hängivna hockeyfans som har ett eget lag skulle kunna få chansen som proffs. Däremot är annandagen på Zinken rolig, glöm bara inte att ta med en termos som inte innehåller varm choklad eller kaffe, något starkare är definitivt de rigeur.![]()