- Svar: 9
- Visningar: 1 388
De svenska medaljhoppen Louise Etzner Jakobsson och Zernard kommer inte till start i lördagens para-kür på VM. Zernard har drabbats av fång.
- Källa/Läs mer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fång kan utlösas av många orsaker så inte så konstigt egentligen. Alla hästar kan drabbas.Ur led är tiden. Fång på vältränad häst under tävling. Hur in detta hända? Är det foderbyte men hästen måste vara extremt känslig? Någon som kan förklara?
fång kan komma närsomhelst på vem som helst. Foder, stress, skoning osv. Sammantaget kan bärgaren rinna över.Ur led är tiden. Fång på vältränad häst under tävling. Hur in detta hända? Är det foderbyte men hästen måste vara extremt känslig? Någon som kan förklara?
En del hästmänniskor säger att det är bara klantiga nybörjare och vanskötta hästar som får fång men det är väl bara en härskarteknik som vanligt.
En del hästmänniskor säger att det är bara klantiga nybörjare och vanskötta hästar som får fång men det är väl bara en härskarteknik som vanligt.
tja, eller bakåt eftersom fång blir mer vanligt. Ibland hörs konstiga saker på de mest normala ställen.Det är något som jag faktiskt aldrig har hört.
Precis som @MissFideli skriver så kan det mycket väl handla om okunskap. När jag var liten sas det att fång nästan enbart drabbade ponnyer och då sådana som fick för kraftigt bete. Utveckling går helt enkelt framåt
Jag tror inte att fång blir mer vanligt. Jag tror att då utvecklingen veterinärmedicinskt går framåt och fler och fler blir medvetna om att fång inte automatisk innebär sågbocksställning utan kan ha så många mycket mindre synliga symptom så upptäcks fler fall än tidigare.tja, eller bakåt eftersom fång blir mer vanligt. Ibland hörs konstiga saker på de mest normala ställen.