Zaldi Brunet

Har haft min i ett år nu och den har fungerat bra. Nackdelen är ju att den inte är ullstoppad utan syntetstoppad så den formar ju sig inte efter hästen på samma sätt men jag kompenserar med en fårskinnspad. Sadeln är väldigt "slät". Den har kloss både fram och bak men de är väldigt små. Till en början kändes det nästan som att man red barbacka. Trots de små klossarna sitter man kanon på grund av att den ger den rätta balansen. Jag känner mig som mest nöjd när jag hoppar, behöver inte alls tänka på sitsen, den ger sig naturligt i den sadeln. Däremot kan det kännas som att det är lite för "lite" sadel när man rider "dressyr". Ska du ha en ren hoppsadel är den kanon men om du behöver mer en allroundsadel är den nog inte så bra eftersom den är väldigt anpassad för hoppning. Summa kardemumma, eftersom jag bara hoppar tycker jag att den har fungerat kanon. Mvh

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
783
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
715
Senast: fio
·
Utrustning Är det någon som har koll på Källqvists Genesis sadel med utbytbart koppjärn -->allround mot hopp skulle jag gissa att det är? Är det en...
Svar
7
· Visningar
622
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka