Lyrisk
Trådstartare
Jag bor på 16'de våningen, mitt i ett höghus med två portar (dvs rätt många grannar), i sovrummet vill vi gärna ha öppet fönster då vi sover bättre när det är svalt, men! En av våra grannar röker gräs, ofta, och gärna kvällstid, i sin lägenhet/genom fönstret (det finns inga balkonger på huset), och lukten verkligen sugs in i vårt sovrum
Finns det någonting jag kan göra, förutom att stänga fönstret?
Jag "vet" (har hört..) att man får röka cigaretter i sitt hem, men detta är ju trots allt olagligt (det är ingen tvekan om att det är gräs).
Får man röka i sin lägenhet om det stör grannarna?
Vi hör att det är en kille/man, för han hostar helt otroligt mycket i samband med detta, men det är stört omöjligt att ta reda på vart han bor, sen vet jag inte hur sugen jag hade varit på att prata hänsyn med en knarkare heller..
Att sätta upp en lapp känns inte riktigt som rätt väg att gå, det kan ju även vara så att han bor i den andra porten, och att prata med hyresvärden kanske blir svårt med tanke på att vi inte har en aning om vem det är?
Har ni någon kreativ idé eller är det bara att "gilla läget"?
Finns det någonting jag kan göra, förutom att stänga fönstret?
Jag "vet" (har hört..) att man får röka cigaretter i sitt hem, men detta är ju trots allt olagligt (det är ingen tvekan om att det är gräs).
Får man röka i sin lägenhet om det stör grannarna?
Vi hör att det är en kille/man, för han hostar helt otroligt mycket i samband med detta, men det är stört omöjligt att ta reda på vart han bor, sen vet jag inte hur sugen jag hade varit på att prata hänsyn med en knarkare heller..
Att sätta upp en lapp känns inte riktigt som rätt väg att gå, det kan ju även vara så att han bor i den andra porten, och att prata med hyresvärden kanske blir svårt med tanke på att vi inte har en aning om vem det är?
Har ni någon kreativ idé eller är det bara att "gilla läget"?