Sv: Ytterligare en häst har försvunnit
Måste säga att jag verkligen förvånas storligen över att så pass många verkar tycka att det är helt ok att under falska anspelningar köpa/få en häst för att sedan genast åka till slakteriet med den.
Även om detta nu inte är så i just det aktuella fallet förhoppningsvis!!
Att så många tycker att den förre ägaren får skylla sig själv och att det inte är en "big deal" att en ny ägare direkt slaktar en nyinköpt sällskapshäst!
Naturligtvis undantaget om hästen är så pass dålig att den inte kan/bör/ska fortsätta leva.
Måste verkligen säga att vissa inlägg i båden denna tråd och de andra som skapats i samma ämne fått mig att ta en funderare över mitt eget omdöme, vissa användare har jag bedömt som mycket hyggligt folk, men nu börjar jag undra vad det är för hjärtlösa typer som sitter bakom skärmarna.
Helt klart så hade det vart annat ljud i skällan om detta hade hänt en av de själva. Då hade uppbackningen vart massiv och beteendet avskyvärt av den oärlige köparen/gåvotagaren.
Men nu, när det är en för alla okänd människa det handlar om, då är det helt plötsligt dennes eget fel att den häst den ger bort i förtroende körs raka spåret till ett mindre nogräknat slakteri.
Nu inte sagt att detta har hänt, men det är ju vad original TS misstänker och många svarar ju utefter det.
Faktum är att en del svar gör mig spyfärdig!
Det behövs ingen vidare diskussion av detta OT från min sida, det är bara så jag känner och jag kommer inte att diskutera det vidare!
De som tar åt sig får göra det, ingen nämnd ingen glömd som man brukar säga.
Till de fd hästägarna: Hoppas ni får träffa hästarna igen!