Gnist

Trådstartare
:banana: :bump: :banana: :bump:

Stromboli20061008.jpg


Stromboli: Uhlk Kv1, Kk1, CK, BhKl1, CERT, BIR, CACIB

I gruppfinalen blev vi med bland de 8 bästa terrierna, men placerade oss inte bland de 5 bästa.

Jag är supernöjd med min Strumpa, som på vägen till BIR:et slog 3 champions :love: :banana:
 
Sv: Yesss...

:D Inte för att jag fattar allt du skrivit men jag antar att det är ett lyckoögonblick ...så GRATTIS GRATTIS :banana: :banana:
 
Sv: Yesss...

Tack :)

Är så nöjd med dagen som började 04:15 och som inte är slut ännu :eek:

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:
 
Sv: Yesss...

Hennes hund vann CERT, som när man vunnit tre ger en championtitel i det land man vunnit dem i (om jag minns rätt?). Förrutom detta vann hon också ett CACIB, som är ett internationellt certifikat som när man vunnit fyra i tre olika länder ger INTUCH-titeln (internationell utställningschampion).
DESSUTOM valdes hon ut som den bästa hunden i rasen (BIR - bäst i rasen) och en av de åtta bästa av alla terriers som vunnit BIR.

Det är de termer jag begriper :) Jag tror Kv1 betyder att hon fick ett rött band, dvs mycket gott avelsresultat och får tävla om CERT, eller?
 
Sv: Yesss...

Kv1 = Mycket gott avelsresultat
Kk1 = Bästa unghane
CK = Certifikatkvalitet (får tävla om CERT)
BhKl1 = Bästa hane
CERT = 3 sådana (vilket han har) = Utställningschamionat, MEN 1 måste vara tagit efter 2 års ålder för att erhålla titeln.
BIR = Bäst I Rasen
CACIB = 4 st i tre olika länder = Internationell utställningschamion.

Så jag är så stolt & glad över min lilla strumpa ;)
 
Sv: Yesss...

Tack allihopa..

Tänk vad kul det ska bli när han är färdigvuxen i kroppen och är riktigt fullpälsad :love:
 
Sv: Yesss...

GRATTIS!! :bump:



Själv åkte vi ut med en tvåa, domaren tyckte min juniortik var för "valpig",
dessutom blev hon rädd för honom och morrade lite... :crazy: :(
 
Sv: Yesss...

Tråkigt..Bättre lycka nästa gång :)

__________________________________

Glömde ju: Lilla norskan fick Uhkl Kv1, Kk3, vilket jag är strålande glad över eftersom sist hon var på utställning, så smög hon omkring med svansen mellan benen bakom mina fötter och fick en 2:a. Den här gången trippade hon bredvid mig, med svansen uppe och lite viftande :banana:
 
Sv: Yesss...

Här kommer kritikerna.

Tulla
Mycket god typ.
Nätt femenint huvud. Kunde han mer markerad haka. Mörka ögon, bra öron, tillräcklig hals. Bra rygg, något sluttande kors. Bra kropp för åldern. Kunde ha lite mer benstomme och kunde vara generösare vinklad. Rör sig något underställt bak. Päls ok. Bra färg.

Allt kunde liksom vara lite mer på min lilla norska ;) Men hon är en riktigt söt tik, med bra temperament, så jag gillar henne ändå fast hon aldrig kommer att bli någon utställningsstjärna :D

Stromboli
Utmärkt typ
Uttrycksfullt maskulint huvud. bra form och propotioner. Mycket bra ögon, välställda öron. Elegant hals, vacker nacklinje. Utmärkt överlinje. Svansen kunde bäras något rakare. Bra kropp och längd. Kunde ha lite mer massa. Välvinklad och välgående. Bra pälskvalitet och färg. Är lite lös i fronten ännu. Välpresenterad.

Massan jobbar vi för fullt på, med gödning och en hel del motion :D
 
Sv: Yesss...

du har ingen liten bild på norskan också?
Kunde vara kul att jämföra de två, så ser man skillnaden tydligare!
Är ju ingen strump-specialtst, trots min fanatism!:D
 
Sv: Yesss...

Grattis grattis!
Har själv en svärmor som åker runt med tre flatcoatedretriver champions och har vatt me ett par gånger. Alltid lika roligt med bra resultat, får dock inte ha hund för sambon, han tycker det räcker med katter och hästen. :D

Grattis igen :D :banana:
 
Sv: Yesss...

Ska försöka få ett hyfsat kort på henne, när dottern kommer hem efter 14:00..Norksan är lite kinkigare än Strumpan att ställa :o ;)
 
Sv: Yesss...

Grattis! Va roligt att det gick så bra. Då vet jag hur du ser ut också nu för kikade på gruppfinalerna.

Själv så åkte min juniortik ut med en tvåa. Domaren tyckte att hon var för liten och tunn. Vilket hon självklart ser ut att vara eftersom hon är 32 cm hög och många andra är upp mot 37 cm. De ska ju vara mellan 30 och 35. Men bara att ta nya tag till nästa gång!
 

Liknande trådar

S
Övr. Hund Hej Jag är nybörjare vad gäller utställningar men jag försöker läsa mig till hur det går till på utställningar som ett komplement...
Svar
16
· Visningar
1 283
Senast: Smulis
·
Övr. Hund Igår blev en av mina uppfödningar (kullsystern till min Etna) BIR med cert och CACIB samt BIG på Lilla Stockholm! Sååå himla roligt...
Svar
15
· Visningar
1 134
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp