*yeeeij* Har fått mamma skolkörnings intresserad :D

MadicDomino

Trådstartare
Efter mycket över talning med mamma fick jag med henne ut till foder hästen och att hon skulle prova på att köra :D I dag har min mor kört min häst... Tilloch med efter tur på fälten var hon övertygad varför jag hade ont i bakdelen :angel:...

Tilloch med fått mamma att skratsa hovarna på pollen idag (förlåt :o min häst är försökskanin :rofl: ) och tagit av benskydden .

Så nu tror jag knappast jag får behåla min häst för mig själv :cool:.

Är det någon här som har lurat in släking eller nära stående person in i körvärlden?

Så en dag när jag har lärt mig köra par och mamma lärt sig enbet skall vi köra ut :D (för jag skall få låna par hästarna av ägarna.) .

Mvh
Stolt dotter och häst"ägare"
Eran Emma

Sv: *yeeeij* Har fått mamma skolkörnings intresserad :D

Hoppas kunna lura min son till detta. Så får jag grooma när jag är pensionär :rofl:

Har "lurat" många vänner som rider till detta, de har fått grooma på tävling och alla vill nu ha sina pållar inkörda :)

Vad roligt att få nåt "ditlurad". Jag hoppas ju på att min sambo skulle tycke det var kul att köra, får väl se då min häst är inkörd. (vilken lär bli år 2012el nåt..

Hmmm jag förstår inte vad jag gör för fel... de som åkt med när jag kört blir rädda :eek:

Fast de som åkt med hittills har ju förstås varit mamma som åkte med när jag körde min inte helt inkörda unga herre (hon var den enda som kunde följa med när vi behövde köra hem från betet :angel:) och min extremt hästrädda kompis...

Mamsen blev lite rädd när vi kom lite nära ett träd... hon trodde att vi skulle fastna fast vi hade säkert ett par decimeter till godo. Kompisen ojade sig redan i skritten (då hade jag den inkörda hästen f.ö och hon gick som en klocka) för att det gick så fort :D

De redan "bitna" som åkt med har dock tyckt att båda hästarna är riktigt duktiga - utifrån sin utbildningsgrad.

Min kille brukar åka med mig när jag kör.Visst han har hållt i tömmarna men inte jättemkt och jag tror allt att han gillar min lilla sköthäst trots att han inte vågar säga det. :D

Fars bror började rida på ridskola efter att ha suttit på min d-ponny han red i flera år. Tills de skaffade barn. Nu hinner han inte.

Och min käre far ska ta med en av deras egna upfödningar till vårt lilla körsällskap i tidaholm på inkörning i höst :-D

Min sambo har snart tagit över min häst... Ja han tycker det är jätte kul med körning!!! Nästa år om han bara tar gröntkort så skall han tävla seriekörning.

Min kompis har jag lurat in i körvärlden:D

Hon har hängt med några gånger när jag har kört och har tyckt att det har varit sådär. Men nu dom senaste gångerna har hon velat testa och köra. och för några dagar sen trava hon med han själv :D;) Och tycker det är jätte kul nu. :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka