Wobbi stövlar

Ajda

Trådstartare
Vad jag läst mig till så ska wobbi vara riktigt bra stövlar. Men vilken modell kan ni rekommendera? Hur är de i storlek?
 
Jag har Nina och är väldigt nöjd. Har haft dem 3 år nu och stövlarna är fortfarande hela, jag har dock bytt innerfodret en eller två gånger. Har då använt dem typ varje dag oktober-mars. Jag brukar ha typ 39-40 i skor och har 40 i dessa, de är ganska rymliga men inte för stora.
 
Jag har Nina och är väldigt nöjd. Har haft dem 3 år nu och stövlarna är fortfarande hela, jag har dock bytt innerfodret en eller två gånger. Har då använt dem typ varje dag oktober-mars. Jag brukar ha typ 39-40 i skor och har 40 i dessa, de är ganska rymliga men inte för stora.
Det är nina jag också kokat på. Men enligt recentionerna var de åt det mindre hållet i storlek. Så inte rymliga som du tycker.
Jag drar vanligen 39 i skor. Tänkte om jag skulle köpa 40. För trånga är inte trevligt. Men inte för stora heller…
 
Jag köpte Wobbi vinterstövlar förra hösten och är mycket nöjd. Använt dem varje dag från typ slutet på oktober till mitten på maj och de ser ut som nya. Även använt dem utan foder i sommar och höst när det varit blött ute.
Jag upplever de lite åt de mindre hållet i storlek, och sulan ger inte så bra grepp som de antyder i beskrivningen.
Men de är varma och väldigt lätta vilket för mig är ett stort plus. Och mycket bra att kunna ta ut fodret för att torka 👍🏻
 

Liknande trådar

Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
355
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
519
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
510
Senast: Zpunk
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
849
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp