Jag har appen men inte köpt något. Var inne och kollade men det kändes sådär.. Och nu terroriseras jag av miljoner mail från wish som vill tipsa om allt möjligt
Haha ja... Jag tog bort appen för jag orkade inte med det.. Fick massa på telefonen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har appen men inte köpt något. Var inne och kollade men det kändes sådär.. Och nu terroriseras jag av miljoner mail från wish som vill tipsa om allt möjligt
Gå in på inställningar och ta bort att de skickar mail, det är det första jag gör med typ alla appar som pysslar med sånt
Haha ja... Jag tog bort appen för jag orkade inte med det.. Fick massa på telefonen!
Ni har ju fortfarande ett konto även om ni tog bort appen. Till följd av att mejlen fortsätter komma..Jag raderade appen ganska direkt men mailen fortsätter komma
Wish säljer saker som de sålde på Ali eller Lightinthebox för flera år sedan. Inget jag vill ha. Men jag har kompisar som köper hej vilt och är väldigt nöjda, men jag är inte övertygad.
Nä, det är ju tvärtom, det är Wish som säljer saker från Ali och Lightinthebox. Samma som folk gjort på Tradera i en massa år, de köper från Ali eller Lightinthebox och säljer på Tradera.Det är inte bara Ali och Lightinthebox, det finns mängder av bl.a svenska internetsidor som säljer samma saker från Wish. Mängder av annonser på Tradera likaså. Har man tid (och lust med mera) så kan man alltså starta företag genom att sälja samma saker till överpris där folk tror att man är unik.
Jag ber om ursäkt om det redan finns en tråd om detta, men jag hittar ingen. Mod får plocka bort eller sammanfoga om jag bara söker slarvigt
Anyway. Igår laddade jag ner Wish, den där skojiga shoppingappen, och har redan hittat några riktigt roliga grejer. Det handlar om småpengar så jag undrar mest av intresse om någon annan använder den? Är ni nöjda? Jag förstår att leveranstid ibland kan vara lång, men så är det ju på nätet ibland.
Jag har köpt ett par jätteskojiga igelkottsvantar, tre sjalar (varav en blir julklapp) och ett par örhängen. Om ni berättar bra saker kommer jag antagligen att beställa massor av just julklappar därfrån!
Bästa ögonskuggorna jag någonsin haft köpta jag på Lightinthebox. En palett med säkert 100 st färger som jag betalade typ $10 för. Sjukt nöjd!!Skulle inte köpa någon form av hudvård eller smink.
Att jag inte beställer sådant är verkligen dubbelmoral från min sida... att det kommer från Kina från app/sida men har inte sett till att min lilla mängd smink är icke djurtestat ändå. Så inte att jag egentligen kan döma om folk köper, tur att jag inte direkt har mycket iaf Det är sånt som jag blivit mer medveten, hur transportkedjan egentligen ser ut och hur företag får sina varor. Saker man egentligen vet men inte reflekterat så mycket över.Bästa ögonskuggorna jag någonsin haft köpta jag på Lightinthebox. En palett med säkert 100 st färger som jag betalade typ $10 för. Sjukt nöjd!!
Nä, det är ju tvärtom, det är Wish som säljer saker från Ali och Lightinthebox. Samma som folk gjort på Tradera i en massa år, de köper från Ali eller Lightinthebox och säljer på Tradera.
Nu med globaliseringen och internet så inser vi ju att det är såhär världens ser ut och företagandet ser ut. Det flesta företag köper ju ändå in sina grejer från samma tillverkare. Det är ju inte så att Siba, Media Markt, Elgiganten etc köper in sina grejer från olika tillverkare. De säljer ju Samsung allihop. Det är ju lite så klädindustrin funderar också om du bortser från de som har egna märken. Det finns ju inte bara en affär som säljer Nike eller Levis liksom. Och det är ju inte så att alla har samma priser på samma vara heller.