Wintec sadel skötsel

Sandraaaas

Trådstartare
Hej, jag har en wintec cair sadel och undrar hur jag ska ta hand om den på bästa sätt. Antar att man inte ska använda läderfett då den är någon typ utav syntet material? Tacksam för svar!

Hej, jag har en wintec cair sadel och undrar hur jag ska ta hand om den på bästa sätt. Antar att man inte ska använda läderfett då den är någon typ utav syntet material? Tacksam för svar!
Inte läderfett på dom de blir väldigt fula. Man kan använda lite tvål och/eller bara vatten. Jag upplever att det blir absolut bäst med deras egna rengöringsprodukter av någon anledning.

Använder bara vatten och ev lite diskmedel på min tekna och wintec gjord.
Behövs inget mer.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 515
Senast: Oknytt
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 070
Senast: Josefineeee
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
989
Senast: Kakis
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 496

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka