Wintec 500 cair allround mot dressyr

Signature

Trådstartare
Hej!

Är väldigt intresserad av att köpa en Wintec 500 cair allround mot dressyr sadel. Har kollat runt på internet men får bara upp produktbilden och den visar ju inte direkt hur sadeln ligger på ryggen.
Det är jag undrar är:
Är det någon som har den sadeln? Är den bra? Hur långt framskuren är sadeln?

Anledningen till att jag vill ha en allround är dels för priset (har inte råd med både hopp och dressyr) och för att jag rider mest i skogen och dressyr men vill hoppa ibland också.

Blir mer än glad om någon skulle vilja lägga upp en bild på sadeln eller helst när den ligger på hästryggen.

Tack på förhand.

Sv: Wintec 500 cair allround mot dressyr

Jag har den nya i allround (Wintec NEW dvs den du visar på bilden. Är mkt bättre än den gamla modellen kan jag säga! )

Här kommer några bilder:

Blandat013-1.jpg

Blandat009.jpg

Tycker den är underbar att rida i och passar mkt bra till dressyr som till skogsturer eller hoppning. Ligger runt 6000 kr som ny i pris. Är inte fullt så framskuren som den äldre modellen.

Sv: Wintec 500 cair allround mot dressyr

TACK, för ditt svar och dina bilder. :D Den ser och låter ju väldigt lovande. Ska försöka få tag på en sån sadel så jag kan prova den.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 457
Senast: Mabuse
·
Utrustning Hej! Min häst har ganska rak, lång rygg och hög manke och så har han ganska känslig rygg, jag har just nu en bates dressyr sadel men jag...
Svar
1
· Visningar
607
Senast: zarmino
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 424
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 270

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka