Wilma inlagd i Skara

pippilotta

Trådstartare
Wilma blev inlagd i Skara i em efter att ha haft blodblandad diarre (som luktade ruttet) sedan tisdags em, ringde redan då till skara och dom tyckte att jag skulle avvakta för att se om hon blev bättre, vilket hon inte blev, snarare tvärtom. :cry:
I morse ringde jag igen och fick en tid till henne och var där kl 14.00 , dom beslöt då att ha henne kvar några dygn för att dels ge henne dropp eftersom hon inte druckit något på fm, samt för provtagning.

Dom kommer att ringa mig i morgon mellan 13.00 -14.00 och tala om vad dom kommit fram till, gissa vem som inte sover i natt?

Håll nu alla tummar ni kan för att det inte är något allvarligt fel på henne utan att hon blir bra igen.
Själv har jag dåliga minnen av att lämna hund, för senast jag gjorde det så fick jag aldrig hem hunden igen utan han avlivades p.g.a tumörer på tarmen och magsäcken.:(
 
Sv: Wilma inlagd i Skara

håller tummarna!
våran förra hund
hade tumör i ändtarmen.

Jag tror det blir bra!

skogsbo
 
Sv: Wilma inlagd i Skara

Jipppppiiiieeee:banana: :banana:
Wilma kommer hem i morgon förhoppningsvis, det var inget allvarligt utan dom trodde att hon ätit något olämligt......åh vad jag är glaaaaad nu.:bump: :bump: :bump:
 
Sv: Wilma inlagd i Skara

Vad skönt!

Då hade hon bättre tur än min lilla Alabama. Hon låg inne två omgångar alldeles nyligen & det hela slutade i operation (& ett stort hål i plånboken hos matte :crazy: ).

Men nu efter stygntagning & dietfoder så är hon fit for fight igen :)

Hoppas att din Wilma håller sig fit framöver!
 
Sv: Wilma inlagd i Skara

Nu är hon hemma:banana: :banana:.
Wilma blev så glad när jag hämtade henne att hon kissade på sig lite:angel:
Hon ville bara därifrån och sprang mellan mig och dörren , när vi kom ut så sprang hon direkt till bilen och jag hann knappt öppna dörren innan hon var inne i den.:D
Så underbart att ha henne hemma igen så i kväll skall vi bara mysa.
Har varit och inhandlat dietmat till henne som hon skall äta nu i en vecka och jag skall successivt blanda i hennes vanliga mat så om 14 dgr är hon väl tillbaka till sin "tråkiga" hundmat igen. ;)

Tur att Buke finns så man kan skriva av sig lite :D
 
Sv: Wilma inlagd i Skara

Vad skönt!

Då hade hon bättre tur än min lilla Alabama. Hon låg inne två omgångar alldeles nyligen & det hela slutade i operation (& ett stort hål i plånboken hos matte :crazy: ).

Men nu efter stygntagning & dietfoder så är hon fit for fight igen :)

Hoppas att din Wilma håller sig fit framöver!

Vad var det för något med Alabama?
 
Sv: Wilma inlagd i Skara

Vad var det för något med Alabama?

Vi är faktiskt inte alldeles säkra på vad som egentligen var orsaken till hennes "magsjuka". Men det enda som hittades vid operationen var ett par st små, små plastbitar (troligen från en halv tvättklämma som hon satt i sig) som antagligen orsakat pyttesmå sår i tarmen & magsäcken så att det blev en inflammation.

Jag har inte vågat slappna av helt än för det är bara två veckor sedan operationen men allt verkar iaf vara okej & hon är sitt vanliga glada jag igen.

Hoppas iaf att du blev trevligare bemött & fick bättre förklaringar på ditt djursjukhus än vad jag fick på mitt... Får jag nya problam framöver så kommer jag köra fem mil extra till ett annat djursjukhus kan jag säga :crazy:
 
Sv: Wilma inlagd i Skara

Dom har varit helt underbara mot mig ,jag har blivit jättebra bemött och dom tyckte att wilma var underbar, men ett problem kvarstår , dom vet inte vad som var felet....antingen har hon ätit något olämpligt eller luktat på något som varit fullt av bakterier.
Hoppas verkligen att hon håller sig frisk nu.

Stackars dig som fått genomgå operation, det är aldrig kul när hundar måste sövas och håller alla tummar jag kan för att Alabama ska få hålla sig frisk.

Har du försäkring på henne?
 
Sv: Wilma inlagd i Skara

Ja, hon är försäkrad i Sveland & jag fick ju en hel del av summan ersatt därifrån... Men trots allt så fick jag upp med en hel månadslön & lite till själv. Men huvudsaken är ju att min lilla tös blir helt återställd & får fortsätta vara frisk.

Många jag pratat med verkar tycka att de hade väldigt bråttom att gå in & operera & tycker att det borde ha utretts & undersökts mer först... Men vad gör man när man står där med en hund som inte mår bra & veterinären på ett djursjukhus starkt rekommenderar en operation... Man vill ju djurets bästa & hoppas på att veterinärerna har klart för sig & inte rekommenderar operation om det inte verkligen behövs.

Ska hålla alla mina tummar för att Wilma inte råkar ut för mer magproblem :)
 
Sv: Wilma inlagd i Skara

Oftast får man tyvärr aldrig veta vad den bakomliggande orsaken till diarrén är. Det finns ett antal olika virus och bakterier som orsakar tarminfektioner och hundar brukar ju vara bra på att få i sig lite allt möjligt :crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 171
Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 453
Hundhälsa Hej, skulle behöva lite råd och tips. Jag har en Welsh Corgi Pembroke som snart är 5 år (Bibbi) För tre veckor sedan slutade hon att äta...
Svar
2
· Visningar
2 030
Senast: Luktpion
·
Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 335
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp