MissFideli
Trådstartare
Vad är det för ras egentligen? Hur är den? Vad gör man med den? Är den nått att ha? Osv..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det för ras egentligen? Hur är den? Vad gör man med den? Är den nått att ha? Osv..
Jag har också valt att registrera henne och få henne exteriörbedömd hos ASHV eftersom tanken är att jag ska ta föl på henne så småningom.
/Lizzie
Hur fungerar det? Jag har också ett sto (Wielkopolski). Planer på att ta föl på henne i framtiden. Min dressyrtränare blev eld och lågor när han såg henne rör sig. Mycket trevliga gångarter. Dock är det inte bara socker i den där.
Tack! Skall ta kontakt med ASVH i morgon och se hur det blir med allt. Alla tycker min Polska pålle är den mest normala häst jag har haft och det är ju roligt att man tycker det. Wielkopolski tycker jag är ett bra alternativ till Svenska halvblod. Sen är det individen som räknas.
Var era polska hästar billiga jämfört med en svenskstammad i samma kategori? Sitter och läser en annan tråd o polska hästar och undrar prismässig skillnad?
Jag fick min för 15000kr men egentligen var den dyrare men hästen vi skulle ha gick inte igenom besiktningen så vi fick den vi har idag. Detta är jag mycket glad över. Till och med polskan som sålde hästen sa att den var dåligt riden. Vi skulle ha en turhäst till min kille. Fick hem en lagom tjock häst som såg bra ut i pälsen och var nyverkad när den kom. Efter att ha ridit den några gånger tog jag med den till osteopaten och behandlade den i ryggen en gång och släppte på låsningen. Fick mycket beröm för att det var en trevlig häst och snäll häst. Sedan hittade han inget annat fel på den än just låsningen i ryggen.
Hade gått i fel form med olika ryttare i Polen som turhäst. Efter detta så satt plötsligt farm och bakdelen ihop. Hästen söker sig ner i form naturligt och vi svävar fram. Så nu tror jag inte min kille kommer få behålla den som turhäst längre.......
30 000kr för en 8 åring 2006 var ju ett klipp. Då kunde man sälja en halvåsna för 20 000kr typ. Nu är priserna annorlunda och det är inte samma efterfrågan längre. Hur går det med din häst idag? Tränar eller tävlar du något med din häst?
Din häst såg ju jättetrevlig ut!
Är medryttare på en Wilekopolskihingst Underbar häst verkligen, han syns i mängden om man säger så
Era är jätte fina verkligen Vad är det för stam?