Westfalia hur stor sadelkammare?

r_freddy

Trådstartare
Japp! jag har nu bestämmt mig för att importera en westfalia Jupiter.
Denna är från 2003 och har sadelkammare mitt på fram.
Vill inte köra ut med min gamla skrutt trailer längre :angel:

Det jag undrar är över hur stor denna sadelkammare är?
Har nämligen en Kort 60cm Westernsadel :crazy: Går den in över huvud taget :confused: :confused:
Hur djup är denna sadelkammare?

Är detta ett bra släp överhuvudtaget? Någon som har/ haft westfalia? För/ Nackdelar?
Tacksam för all hjälp :D:banana::bow:

Sv: Westfalia hur stor sadelkammare?

Är det den med inlastning mitt fram? Kan säga att med en normal engelsk sadel kommer du att få problem att få in den oskadd. Otroligt korkad placering av dörr.

Har Westfalia, men XL.

gud vad trist :(
har sagt åt dom att jag vill ha lite mått på sadelkammaren.
Men är det en bra transport överhuvudtaget? du har inte haft några problem?

Vi tycker att det är en bra transport, annars hade vi inte vågat investara alla pengarna det kostade nytt för ett år sedan.

Nu har vi inte kört mer än 5 mil med det (vi bytte släp men har kvar Westfalian), men ventilationen är superb, komforten för hästen oslagbar (verkligen!), bra funktioner (extra plus för fullhöjd i skötardörren!) och rejäla lösningar.

Tittade på ett begagnat för något år sedan, med just den sadelkammaren med ilastning över draget, den gick bort direkt. Jag hade aldrig vågat skrapa sadeln så fram och tillbaka, plus att jag förmodligen brutit armar och ben när jag skulle lasta in grejorna, balanserande över dragstången...

ok det låter jättebra! tack för all info :bow:
Tyvärr är den såld nu :(:(
Fan att man inte kan vara lite snabbare :mad:
Hade ju verkligen fastnat för westfalia ju :(

Verkar tyvärr inte finnas så mycket just nu! Letar som en galning :(
Vill inte lägga mer än någonstans runt 65000:-
Får väll spana av marknaden varje dag :smirk:

Westfalia är verkligen Superbra! finns inget bättre.
Vi har ett Westfalia XL

Westfalia är verkligen Superbra! finns inget bättre.
Vi har ett Westfalia XL

Nåja, som ägare av just XL måste jag ju då säga att vi anser att vi köpt upp oss när vi köpte Boj Classic. Men det är också en REJÄL skillnad i prislapp, vilket jag tycker är högst relevant. Att lägga till 50 000 kr till gör att man får bättre kvalité, inte snack om saken.

Men i sin prisklass håller XL hög kvalité.

jag (vi) har kört med både boj och westfalia och har westfalia som en klar favorit.

(dock är de gamla westfalian bättre. , innan böckman köpte upp det)

Vad är det du tycker är dåligt m westfalian? bara nyfiken :D

Var har jag uttryckt att jag tycker något är dåligt med Westfalian?

Det är ju snarare tvärtom, om du läser vad jag skriver.

jag (vi) har kört med både boj och westfalia och har westfalia som en klar favorit.

(dock är de gamla westfalian bättre. , innan böckman köpte upp det)

Vad är det du tycker är dåligt m westfalian? bara nyfiken :D

Vill bara påpeka att Westfalia ORGINAL är i produktion o säljs i Sverige igen! :banana::love:
Kollar just nu själv på ett Westfalia-släp till nästa byte. Har gjort min hemläxa då jag INTE vill ha en "Böckmann-kopia" utan äkta vara. Generalagenten finns i Halmstad! Kontakta dom eller Westfalia direkt om ni vill ha mer info.. Jag hade turen att träffa representanter från Westfalias ledning under Falsterbo i Trailerimports monter. Tyvärr finns (fortfarande..:p) ingen info på generalagentens hemsida.... Ska visst komma efter nyår..
Moderatorn har i tidigare trådar lagt ut hemsidan till Westfalia (jag har tvärr inte den tillgänglig just nu, sök på sökfunktionen..)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka