Westernträns - världens mest korkade fråga?

Sv: Westernträns - världens mest korkade fråga?

*kl*
Min gamla häst skakade till på huvudet i galopp i skogen , där stt jag med mitt enöras i handen men som tur var höll hon själv upp betet (löst spännt) i minnen så det var bara att sakta in henne.
Värre när unghästen ruskade rejält på huvudet och enöras föll av. Sedan dess rider jag henne med käkrem av tunnare modell men fortfarande bettet relativt löst för att hon själv ska hålla upp det. Gillar enöras och en dag lämnar vi käkremmen men det är när jag kan liat på henne fullständigt.

Jag vet dock en som flög av sin hopphäst och satte sig på backen med hela tränset i handen? Både käkrem och nosgrimma var fortfarande spänt, men det måste ju vara 1 på 1000 det händer? :D

Det har jag gjort på en tävling! :D Jag satt på ena sidan hindret med tränset i handen och pållen stod "naken" på andra sidan och såg lagom fåraktig ut :rofl: Men vi rev inte!

det kan jag inte riktigt hålla med om jag har sett etttränstrilla av med käkrem ,min kompis mamma som rider western har ett enöringsträns och det haraldrig glidigt av. Jag kan kanske lite hålla mig åt att det är ett stångbetts träns eftersom hon har det, men det hon hela tiden men jag tycker iaf du ska pröva :D va har du att fölora lixom:angel::idea:

*kl*

Hade själv ett enörasträns till min ponny som han skakade av sig hur lätt som helst, så jag fick sätta en provisorisk käkrem. Har lagt enöras på hyllan just därför. ;)

*KL*

Min häst, har ju sammma ras som du, har lärd sig att ta av alla sortens träns,grimmor och även repgrimmor, har westernträns med käkrem men ingen enöras.Har ingen aning hur hon gör, titta jag gör hon ingeting, titta jag har tränset redan åkt av eller hänger sned på huvudet.När jag rider har hon aldrig klädd av sig men jag måste akta mig tills jag har suttit upp.

Ett snabbt konstaterande: Det känns rätt värdelöst att skriva i en sån här tråd och "varna" folk att rida på tränsbett utan att ha en ordentligt sittande käkrem på tränset... (Visst hästarna får av sig tränsen ändå men det är betydligt mindre risk i alla fall)

... När folk har den inställningen "det har jag aldrig sett eller hört, jag rider så och det fungerar utmärkt".

Jag har sett vad det kan göra och det är därför jag vill varna för det. Det betyder inte att det någonsin kommer hända alla som rider så men som jag skrev innan, risken ökar betydligt.

over and out

Liknande trådar

H
Western Jag funderar på ett westernträns, men vet inte riktigt vart jag ska leta. Jag vill ha ett hållbart och funktionellt vardagsträns, tycker...
Svar
17
· Visningar
1 767
Senast: busigdemon
·
C
Western En av hästarna som kom hem i Torsdags var AKILAS haflinger Lolla. 9 år gammal och 144 i mkh. Hon är en häst med egen vilja och mkt stark...
Svar
8
· Visningar
1 053
Senast: CindyLou
·
Utrustning Nu är det såhär: jag är i stort behov av ett nytt träns till hästen, men hur mycket jag än letar så hittar jag bara träns jag vill ha i...
2
Svar
27
· Visningar
2 671
Senast: Ickiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka