Westernsadeln från Hansbo

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

westerntjej

Chansar och lägger tråden här också, känns som att chansen att få bra svar här är större än på Utrustning.

-------------

Det är så att jag tittar runt på lite westernsadlar, jag är väl inte direkt på jakt efter någon för tillfället, men är nyfiken på vilka alternativ som finns.

Har hyfsat bra koll på de dyrare, "standardsadlarna", och försöker därför leta lite för att se om det kanske skulle gå att hitta någon guldklimp bland de billigare.

Är just nu främst nyfiken på den från Hansbo, är det någon som har någon erfarenhet av denna sadel? Det är som sagt inte aktuellt att köpa en för tillfället, men om det någon gång skulle bli en så skulle den användas på en ung arabvalack under utbildning som har bra med ryggmuskler, men då han är smäckert byggd är ganska smal över ryggen. Han rids inte enbart western, utan har en framtid som en riktig allroundhäst. Anledningen till köpet skulle då vara att jag känner mig mest hemma i en westernsadel samt att det skulle vara nödvändigt om (när) vi bestämmer oss för att ge oss ut på tävlingsbanan inom denna gren.

Är Hansbpsadeln bred? Självklart skulle utprovning och allt sådant ske efter bokens alla regler, men det skulle vara kul med en fingervisning om den över huvud taget skulle passa en arab, eller om den bara är gjord för de lite grövre hästarna (quarter, paint etc).

Jag är tacksam för allt!

Sv: Westernsadeln från Hansbo

Chansar och lägger tråden här också, känns som att chansen att få bra svar här är större än på Utrustning.
Nej, det är inte tillåtet att posta samma tråd i olika forum. Tanken med en diskussion är att de andras användarnas svar ska ge upphov till flera frågor, yttranden, glädjeämnen och upplysningar. Om frågan avhandlas på olika ställen blir diskussionen väldigt rörig, om jag får uttrycka mig lite försiktigt. Därför låser jag nu den här tråden.

/tifo - moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Efter 20 år inom klassisk ridning har jag börjat fundera på att byta till western. En av anledningarna är en gammal nackskada som aldrig...
Svar
8
· Visningar
2 893
Senast: Em-Jay
·
W
Utrustning Funderade på att lägga den här på westerndelen, men antog att den skulle flyttas hit till slut i alla fall :idea: . Det är så att jag...
Svar
3
· Visningar
1 020
Senast: westerntjej
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur