Jag blir snart tokig på allt letande! =( Jag behöver en ny sadel och då westerngenren har tagit över mig mer och mer hela tiden och jag är så trött på att sitta så länge i en engelsk sadel vill jag ha en westernsadel. Jag har dock inte så gott om pengar just nu så jag är mest ute efter en "tills vidare-sadel" som inte kostar så mycket. Jag har lite småpanik eftersom att just när jag inte har någon sadel (den engelska blev ojämn i stoppningen) kommer hästen in i en testperiod och bara drar titt som tätt. När man inte är helt van vid barbackaridning är det lite svårt att få stopp på henne när man samtidigt ska sitta kvar på hästryggen.
Är det någon som har en billig sadel till salu som kan passa min "bredryggade" D-ponny? Jag tror att hon ska ha en 15.5" i bomvidd. Sitsen är lite skitsamma så länge det inte är en barnsadel. Jag ska ju förmodligen byta den snart igen... När jag får pengar... Eller vet någon en sida där det säljs begagnade sadlar billigt? Jag håller för tillfället mest utkik på Blocket och Hästnet.
/Manda
Är det någon som har en billig sadel till salu som kan passa min "bredryggade" D-ponny? Jag tror att hon ska ha en 15.5" i bomvidd. Sitsen är lite skitsamma så länge det inte är en barnsadel. Jag ska ju förmodligen byta den snart igen... När jag får pengar... Eller vet någon en sida där det säljs begagnade sadlar billigt? Jag håller för tillfället mest utkik på Blocket och Hästnet.
/Manda