Westernsadel till C-ponny?

M

marie ireholt

Var hittar man en bra allround/trail-sadel till en welshponny?
Jag har en 15 tums Premier till min arab som ligger bra på welshen men ser lite klumpig ut på henne. Skulle vilja ha en 14 tums till henne.

Sv: Westernsadel till C-ponny?

jag har haft Dakota sadel på min welsh ponny. Dakota charly tror jag de var.

Det är storleken på ryttaren som avgör vilken tumstorlek det bör vara, inte hästen

Det är storleken på ryttaren som avgör vilken tumstorlek det bör vara, inte hästen

Jag vet men jag är liten och min 15 tum är något stor till mig. 15 tums sadlen ligger bra på Welshen men som sagt ser lite stor ut.

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
492
Senast: iNHALE
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Vi letar C-ponny till vår dotter och har hittat en intressant 4-åring som är 139 cm, men hur stor är risken att en 4-årig welsh (valack)...
Svar
8
· Visningar
1 375
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30